Sluten cirkel

I natt blev det en sadan dar tokig natt nar jag fastnar i fel tidszon. Jag somnade strax innan 23 men vaknade vid halv 4 och var dum nog att ta ett telefonsamtal fran Washington. En hel timme pratade vi och efter det gick det bara inte att somna om. Som tur ar ar jag expert pa att overleva och jobba pa nastan ingen somn alls sa jag kan nog skutta mig igenom den har dagen som vanligt men jag vet ju att det ar tokigt. Jag har som hemlaxa fran J att verkligen jobba pa min somn och jag har sovit mer pa sista tiden. Detta med att pyssla med saker mitt i natten for att fa saker gjort i fel varldsdel blir latt en vana for mig och pa sommaren nar det blir ljust sa tidigt har sa ar det annu lattare.
 
Idag ar det molnigt och svalt och det riktigt kanns att luften laddats ur ordentligt efter det rejala oskovadret vi hade  tidigare. Jag har nog aldrig upplevt nagot liknande faktiskt forutom i Miami eller New York men da varar det ofta bara i 10 minuter. Denna aska holl i sig i flera timmar och flyttade sig inte. Jag haller fortfarande tummarna for att lite av varmen ska atervanda lagom tills mamma och min lillebror kommer pa besok dock. Ikvall ska jag tvatta och stada en extra omgang sa att det inte blir stressigt pa onsdag. Jag har bett mamma ta med lite olika klader och saker som jag haft hemma hos henne och det ska bli spannande att se vad hon fatt med sig. Det kanns ju nastan lite som julafton igen nar man far tillabaka saker man inte sett pa lange!
 
Nu pa morgonen har jag precis bara hunnit fa min ESTA-ansokan gjord for att fa intrade till USA och fastan det inte kostar nagra stora summor ($14) sa kanns det anda onodigt nar jag gjorde exakt samma dag just idag for ett ar sedan. Intradet galler dock antingen i tva ar, eller sa lange som ditt pass ar giltigt och jag fick nytt pass i december och maste da alltsa ansoka pa nytt. Jag muttrade mig igneom hela ansokan och jag minns inte att man tidigare behovt uppge namn pa foraldrar osv? Det kanske ar nytt... eller sa har jag bara daligt minne. Lite komiskt ar det i alla fall att det ar precis pa dagen ett ar sedan jag gjorde det sist som sagt och da skulle jag flyga exakt samma datum som i ar, bade till USA och tillbaka igen. Det har verkligen blivit tradition!
 
I min lagenhet i London, precis innan avfard forra aret! Bara ett par dagar innan jag traffade J for forsta gangen <3
Da hade vi ingen aning om vilket otroligt aventyr som vantade.
 

Kommentarer
Postat av: Netti

Vad roligt att du ska till USA och att tidpunkterna har blivit en tradition! :-D

Postat av: Daniella 🌙

Ditt liv låter så himla himla spännande! (Ska svara på din kommentar sen, har bara en cigg-paus på jobbet nu.) X

2015-07-07 @ 12:59:48
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilket roligt sammanträffande med datumen :D och lite kaffe och sömnbristen är botad ;) brukar göra susen för mig :)

2015-07-07 @ 16:35:43
URL: http://www.signeratjohanna.blogg.se
Postat av: Sara

Åh så roligt med USA, vad ska du göra där ? :) Fin bild på dig :) Kram

2015-07-07 @ 19:09:41
URL: http://www.baakochmaat.se
Postat av: Sarah

Jobbigt att du inte kunde somna om :/
Mysigt me sånt oväder :) Men hoppas du blir fint tills familjen kmr o hälsar på :)

2015-07-08 @ 00:28:19
URL: http://CheerSarah.devote.se
Postat av: maria eek

Spännande med Usa-resa. Jag har alltid drömt om att åka dit!

2015-07-08 @ 00:53:27
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: marianorrgard

svar: Haha, dumt ju att tro att en skådis skulle vara samma sorts person i verkligen som i sin roll :D Ofta är det väl rentav tvärtom - att man gärna spelar en roll som inte alls motsvarar ens personlighet, kanske rentav är motsatsen till ens personlighet. Det tycker iaf jag skulle vara spännande och utmanande om nu jag skulle vara skådis ;)

2015-07-08 @ 16:38:33
URL: http://www.marvelicious.blogg.se
Postat av: Amanda Aikioniemi Persson - Träning & Hjälpa ungdomar

Vackra ögon :)

2016-02-03 @ 13:13:23
URL: http://aaikioniemi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback