En dag kvar

Sista kvallen i Danmark narmar sig, for i morgon ar det USA som galler. Ah vad jag sett fram emot att atervanda till New York och oj vad det lyckades komma plotsligt anda. Sommaren har rusat forbi, kanske mest for att det har varit hostvader hela tiden och for att jag inte varit ledig mer an en langhelg. Sahar dags forra aret packade jag infor Boston, och ikvall ska jag packa det sista infor New York... sedan borjar allt om igen och jag ska packa ihop lagenheten och flytta, sen ska jag till Kanada och tillbaka till USA och Los Angeles. Tur att jag ar van vid att flyga och fara.
 
 
 
Med over 200 resdagar per ar har jag lart mig att packa latt och jag vet att mina vanner kommer skratta at hur liten min vaska ar men att slapa pa tungt bagage nar man reser ar sa overskattat. Det ar klart att jag ska shoppa nar jag val ar pa plats i NY men da koper jag hellre en extra vaska dar och checkar in pa vagen tillbaka. Plattang och sant dar koordinerar vi. En av oss tar med plattang, en annan tar med harspray osv. Det finns ingen anledning till att vi alla har samma saker med oss. Det brukar vara smartast. Lattast ar det for Ebony som kommer med taget fran Washington istallet for internationellt flyg.
 
Nu slanger jag i mig det sista av min mycket sena lunch, svarar pa nagra sista jobbmail och filar pa mitt out of office-svar som jag inte far glomma att aktivera. Ikvall ska jag tvatta nagra extra saker (och hoppas att de hinner torka, kanske anvander jag tumlaren), stryka, packa handbagaget och gora Spotifylista till flygresan. Jag tanker absolut inte fundera over hur dyr dollarn ar just nu for da blir jag ledsen.
 
Tre bocker far folja med, kanske tva om jag inte orkar slapa pa en extra; Revolution av Russell Brand, Being In Love av Osho och This Changes Everything av Naomi Klein. Boken fran Osho har jag redan last men jag har alltid nagonting fran Osho med mig nar jag reser sa det far bli en favorit i repris.

Kommentarer
Postat av: Liza

Vad roligt att det bär av till USA i morgon. Jag gillar USA, varit där på semester. Men några veckor räcker gott och väl, allt är så stort och mycket där. Hihi.:) Jag trivs bra här ute på landet tillsammans med mannen och katten :)

Vädret ja, det har varit ett ständigt samtalsämne denna sommar. Jag har själv jobbat hela sommaren, så mig spelar det ingen roll egentligen :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback