Halsfluss

Over julen hade jag halsfluss och var mattligt road. Med halstabletter och Advil gick det ganska okej dock och jag var i alla fall lattad over att jag ju var ledig i alla fall och inte behovde ta extra sjukdagar pa jobbet. Det kandes som okej timing och jag vilade mycket hemma hos mamma. Lagom tills det var dags att flyga hem igen och ga till jobbet dagen efter sa kandes halsen mera okej igen. Nar jag landade pa Kastrup, ett par timmar forsenad pga snon, var det problem med tagen och granskontroller och jag onskade mig bara en sak dar klockan 01 pa natten - ett varmt bad. Jag har problem med tva diskar i ryggen och det kommer latt nerver i klam sa tanken pa ytterligare restid, ens in till Kopenhamn gick bara inte. Istallet ringde jag till Marriott ute vid flygplatsen och bokade rum dar. Dem skickade en taxi och killen i receptionen stod redo med en flaska bubbelbad nar jag checkade in. Min chef pa jobbet tyckte att jag kunde ta nasta dag pa mig att komma igang igen och sa att jag inte behovde stressa med att komma in till kontoret. Pa sa vis fick jag ytterligare en dag pa mig att bli av med den dar onda halsen...
 
 
 
Sa jag blev skitsur nar den helt plotsligt kom tillbaka for ett par dagar sedan. Det ar inte lite ont i halsen jag har heller utan det gor verkligen sa ont sa jag vill inte svalja, vill inte prata, vill inte ata... igar kande jag hur jag blev febrig och yr mitt i en fyra timmar lang traning i nya bokningssystem och CRM-system och jag orkade verkligen inte mer. Som tur ar sa ar det inte nya system for mig som arbetat med dem hos andra kunder uppe i norra Danmark och aven pa Kanal 5 och Mix Megapol i Sverige sa jag smog ut och gick hem och la mig redan vid 15-tiden igar.
 
Vid 01.38 vaknade jag med iskalla fotter och hander och visste nastan inte var jag var langre. Det ar nar man ar sjuk som man med en gang onskar att man bodde hemma hos mamma! Jag roade mig med att maila fram och tillbaka med J's sekreterare istallet, framst om bade hans och min fodelsedag, och somnade tillslut om. Klockan 5 i morse ringde klockan eftersom jag skulle med ett tag till Horsens och ett halvdagsmote vi har dar pa tidningen. Min chef hade mailat och sagt att jag bara skulle stanna hemma om jag fortfarande var sjuk sa det gjorde jag.
 
 
 
Sjukdag, it is. Det har snoat hela natten och jag glomde helt att ata frokost, lunch och middag i gar sa idag ar jag i alla fall hungrig men orkar inte riktigt ga ivag till affaren. Istallet blir det nog bara en sovdag och lite fix med J's fodelsedagspresent.
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Halsfluss är bland det värsta som finns, hoppas du kryar på dig snart! Skönt att din chef är förstående och låter dig bli frisk, kanske du slipper det på ett tag sen.

Postat av: Annsoh

Hoppas du får en trevlig helg! :) kram!

2016-01-15 @ 15:58:52
URL: http://annsoh.blogg.se
Postat av: Fanny - 21 årig morsa

Krya på dig fina du!

2016-01-15 @ 17:19:22
URL: http://augustochjag.for.me
Postat av: Fanny - 21 årig morsa

Krya på dig fina du!

2016-01-15 @ 17:19:41
URL: http://augustochjag.for.me
Postat av: Maria

Krya på dig, det suger verkligen att vara sjuk..!

2016-01-15 @ 19:05:08
URL: http://www.mariasmemoarer.com
Postat av: Maria

Krya på dig, det suger verkligen att vara sjuk..!

2016-01-15 @ 19:09:48
URL: http://www.mariasmemoarer.com
Postat av: Cassandra Haraldsson

Krya! Inte alls kul att vara sjuk...

2016-01-15 @ 21:14:14
URL: http://sensor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback