Flyttaventyret

Nar jag inte kunda varva ner och sova i gar kvall sa satt jag uppe och kikade pa lagenheter. Jag ar en av dem som alltid tycker det ar roligt, aven om jag inte ska flytta sjalv men nu ska jag ju faktiskt det och da blir det ju pa lite extra allvar. Jag vet egentligen ingenting om de olika delarna av staden forutom det jag sett nar jag varit dar och jobbat tidigare men jag har forsokt att halla mig inom gangavstand till kontoret och da har sokandet automatiskt hamnat ratt centralt.
 
Jag har kommit fram till att den ultimata losningen for mig anda vore om jag kunde hitta nagonting att hyra under en kortare period, t.ex 2-4 manader. Da vet jag var jag ska ta vagen till att borja med men hinner ocksa fa en riktig kansla for var jag vill bo mer permanent och landa lite i jobbet innan jag ska leta boende igen. Precis detta - en lagenhet som ligger nara jobbet, ar moblerad sa att jag inte behover investera i massor av mobler det forsta jag gor och som hyrs ut i bara nagra manader hittade jag i natt. Perfekt! Sa nu har jag varit i kontakt med personen som vill hyra ut den och haller tummarna for att vi kan ordna en visning. Nu nar jag hittat nagonting som jag andra tror skulle kunna vara losningen sa kliar det liksom i fingrarna. Nu vill jag bara fixa, ordna och sla slag i saken.
 
Sen ar det klart att jag ser fram emot en egen, mer permanent lagenhet som jag far fylla med mina egna saker - men min praktiska sida sager att en mjukstart vore det basta.
 
Annars har jag mest varit instangd i projektledar-bubblan idag. Jag maste fortfarande losa det har med frakten till USA och J har ett par andra projekt som nu ligger pa mitt bord. Det ar en spannande blandning pa hans uppdrag och det uppskattas da jag tidigare gjort mycket samma, samma. Med honom ar det alltid full fart och nar han och jag brainstormar kring ideer sa vet man verkligen aldrig vad som kan handa. Det ar precis denna slags kreativitet jag behover mitt i det strukturerade. Mycket har legat och skavt det senaste aret, men mycket pga vart inte sa nyfunna langre, samarbete sa har min karlek for mitt jobb riktigt tagit fart igen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Annster

Spännande med lägenhet :)

Postat av: Sara

Den frågan har kommit en del ggr. :P men det är för rasen är ovanlig! :) det är en Australien cattledog :D

2015-05-19 @ 07:12:37
URL: http://frokenkalmar.blogg.se
Postat av: Johanna

Hoppas dina drömmar går i uppfyllelse när det kommer till boende, inte lätt det där när man inte har ordning på sånt, då har man inte riktigt ro. Men det löser sig säkert!

2015-05-19 @ 15:00:47
URL: http://johannaarntzen.se/
Postat av: corneliaeriksson.blogg.se

Så fin bild, älskar peter pan :)

2015-05-20 @ 19:48:52
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/
Postat av: snie.blogg.se

Spännande! Vart bär det hän?

2015-05-22 @ 08:56:15
URL: http://snie.blogg.se/
Postat av: Johanna

Man bara måste älska Peter Pan!

2015-05-25 @ 19:59:34
URL: http://bondmoranpaudden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback