Extra lang helg

Nagonting som ar bade en blessing och en curse nar man arbetar och umgas over sa manga tidszoner som jag gor ar att dagarna blir langre. Nar det ar sen kvall har ar det fortfarande dag i Los Angeles och da hinner man med nagra extra email eller sms-konversationer och beslut om nagonting man annars hade behovt vanta pa... baksidan ar ju att natterna blir kortare for nar det blir morgon har sa ar det morgon och dags att ga upp vilken tid det an rakar vara i New York eller LA.
 
Just den har helgen ar extremt lang, inte for att jag har extra lediga dagar eller nagonting annat lyxigt pa gang utan for att det hander saker pa fel plats, i fel tidszon som ligger och skaver och stressar mig lite. Eller mycket, om jag ska vara arlig. Den har helgen ar lite av en tickande bomb och jag onskar med allt jag har att det inte kandes riktigt sa dramatiskt som det gor men ibland kan man inte styra. Allt jag kan gora ar att distrahera mig sjalv, meditera, lasa, jobba, leta lagenhet och jag har t.o.m sparat hartvatt till ikvall sa att jag kan fa lite tid att ga till det ocksa. Det galler att planera sitt avslappnande val.
 
Jag tycker om att ha kontroll och just den har helgen har jag fatt slappa kontrollen till nagon jag egentligen inte kanner och inte litar pa heller. Det ar bland det varsta jag vet. Nu raknar jag ner sekunderna till det ar over, i alla tidszoner!
 
Om jag riktigt tanker efter sa ar det lite skrammande ocksa att jag paborjar ett lite ny-gammalt projekt pa mandag som ligger utanfor arbetet med J. Jag har vant mig lite vid att endast ha honom att tanka pa nu och sa plotsligt ska jag slanga in nagonting helt annat ocksa. Det kommer att bli intressant och en utmaning for mig som var sa pa haret nara att helt ga in i vaggen i hostas. Hela vintern och varen gick jag mest pa nagonslags spokenergi och de sista veckorna i mars klev jag endast ur sangen for att jag visste att det skulle ta slut. Sen har jag matt battre och battre, allting med J har gatt over forvantan och jag sa ja till nasta grej med nytt sjalvfortroende och ny energi. Nu ar det upp till bevis.
 
For att fa dagen att ga idag sa var jag nere i hamnen en vanda ganska precis nar hamnfestivalen hade oppnat. Det var mest barnfamiljer dar da det precis regnat och det var ganska tidigt pa morgonen fortfarande och inte sa packat med folk som jag forst trodde. Det doftade varm korv med brod och branda mandlar och trots att det blaste sa var det ganska skont ute.
 
 
Jag gick egentligen bara rakt igenom festivalen - det ar mest roligt om man har sallskap, sant dar, men det var skont med en promenad i alla fall och trots att det borjade regna igen pa vagen tillbaka sa forlangde jag promenaden lite genom att ga till Føtex for att kopa lunch. Det blev ytterligare tre avsnitt av Jane the Virgin och nu borjar det bli riktigt, riktigt spannande!
 

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Fina bilder.

Madeleine

Postat av: corneliaeriksson.blogg.se

Vilket härligt väder det ser ut att vara! :)

2015-06-04 @ 14:14:46
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/
Postat av: Johan

Vilket internationellt och globalt liv du verkar ha, häftigt! Var i USA befinner du dig? Och vad jobbar du med där? Blir lite nyfiken sådär :)

2015-06-07 @ 08:14:44
URL: http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: Amanda Niclasson

Superfina bilder! :)

2015-06-12 @ 08:18:17
URL: http://femtiotrekvm.blogg.se/
Postat av: Sam

mycket vackra bilder ;)

2015-06-16 @ 15:57:23
URL: http://samfranklin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback