World Water Day

Det ar alltid roligt nar man kan hjalpa till och gora stor skillnad med sma medel. Idag hade t.ex var stora chefs executive assistant en deadline kl 17 hos ett tryckeri som ska trycka upp hennes save the date och inbjudningskort infor hennes brollop. Hon och hennes fastman aker till Sydafrika over pask och man kan verkligen se stressen i hennes ogon nar hon tappert forsoker fa bade sitt jobb men ocksa brollopsforberedelserna fardiga. Hennes syster har designat materialet men inte skickat henne nagonting egentligen tryckfardigt. Nar klockan hunnit bli kvart over fyra sa tog jag helt enkelt over, jag bad om att fa filerna, rattade till stavfel och andra smafel som jag hittade och ordnade med tryck-klara PDF-versioner till Mercedes. Det tog mig inte manga minuter men for henne gjorde det stor skillnad och det ar alltid trevlig att kunna hjalpas at.
 
Nagonting annat som vi alla kan hjalpas at med ar att ta hand om vara resurser och bland det viktigaste vi har ar vart vatten. En otrolig organisation som arbetar varje dag med att etablera tillgang till rent vatten som en mansklig rattighet ar DigDeep. Den 22 mars ar det World Water Day och det firar dem och manga med dem, med ett Twitter-party den 20 mars. I var del av varlden har vi tillgang till varldens basta vatten. Tyvarr ar det inte sa for alla i varlden och det som ar sa viktigt med det DigDeep gor att de inte ar en valgorenhetsorganisation. Istallet arbetar de aktivt med lokala samarbetspartners och invanarna i de drabbade omraderna for att starta, genomfora och folja upp projekt med inriktning pa hallbarhet och utveckling och alltid med manskliga rattigheter och vardighet som utgangspunkt.
 
 
 
Nar James fyller ar eller fans vill hedra honom pa nagot satt sa uppmuntrar bade han och jag hans fans till att donera pengar till just DigDeep istallet.
 
Jag kommer att donera pengar till DigDeep och deras arbete runt om i varlden den 22 mars och kommer aven att twittra tillsammans med dem den 20. Om nagon annan skulle vilja ta del av festen pa twitter sa ar det bara att twittra @DigDeepH2O sa skickar dem information.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kommer lätt donera! Man ser vatten som något som bara finns, men för många är det inte alls så


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback