It's an endless circle

Jag far lite ont i magen nar jag tanker pa att jag annu inte gett besked till rekryteringsforetaget om ett jobb de horde av sig gallande och det kanns annu varre nar jag tanker pa allt jag har kvar att studera in infor mina final exams som nu officiellt borjar om 12 dagar. Skulle ha gatt pa bio ikvall med mina tyska tjejer men fick ge aterbud da det helt enkelt inte kanns som att jag hinner just nu. Istallet har jag pluggat vidare och forsokt pussla lite till med det dar scenariot vi maste reda ut i var Remedies-examen den 14 maj. Ibland nar man suttit i ett par dagar och jobbat med nagot sa kanns det riktigt bra, som att man kommer frammat och att man har laget under kontroll. Just nu kanns det mest som att desto mer jag laser, desto mer jag gor, desto fler losningar och juridiska problem jag identifierar desto mer stressad kanner jag mig. Och da har jag anda tre prov till, i tre amnen till, att studera infor och skriva. Det kryper stress anda ut i fingertopparna och kanske ar det pressen jag satter pa mig sjalv som ar den storsta boven i dramat?

Jag kan inte bestamma mig om det vore bast att helt enkelt slacka lampan och forsoka sova, lasa nagot - som inte ar universitetsrelaterat, eller kanske se ett avsnitt eller tva av NCIS? Jag ar radd att om jag inte trottar ut mig sjalv riktigt ordentligt sa kommer jag bara ligga vaken och lata stressen krypa vidare under huden medan tankarna surrar vidare. Jag kan ligga och nastan omedvetet repetera, analysera och memorera rattsfall och lagparagrafer hela natterna om jag inte riktigt koncentrerar mig pa att slappna av och inte lata mig sjalv gora det!

Ibland tror jag att det har med att vara juridikstuderande ar lite som att vara International Baccalaureate-elev - man blir sig aldrig lik igen efterat. Det gar aldrig ur en.

Hade min mamma varit har hade hon sagt att jag borde ta ett djupt andetag och lugnt men fokuserat bara kampa vidare - for snart ar det ju over, och da kommer det vara vart det. Och med en kopp te och oatcakes med osotat almond butter och skivade farska jordgubbar ar det nastan okej, nastan mojligt. Det blir nog laggdags i alla fall. Det mesta brukar kannas battre efter somn och kanske, kanske ringer jag rekryteringsforetaget i morgon. Kanske.


Men forst Cheryls nya video som slapptes idag, en gang till. Eller tre. Eller femton...

Kommentarer
Postat av: anna

usch för all stress och press, hoppas det lugnar sig snart!



svar: ja, men ellerhur! det är i lund eller uppsala man ska fira isf :)



Hopppas du får ett jobb iaf!

Postat av: Sandra – Piffad

sv: haha vad lustigt! :)

2012-05-03 @ 17:59:37
URL: http://piffad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback