Our place

Det varvas ibuprofen med paracetamol (och choklad och cupcakes, nar man skriver final exams far man ata vad man vill... typ) har hemma just nu. Langvarig stress och en fuktig, kall och dragig brittisk lagenhet har gjort sitt i kombination med att jag inte drog ner pa takten forra veckan nar jag kande att bihalorna inte riktigt madde som de skulle. Med halsont, huvud- och oronvark och snuva sitter jag i sangen fortfarande, forsoker lindra halsen lite med en kopp te och lyssnar pa soundtracket till Toy Story medan regnet smattrar hart mot fonstret. Det ar svart att inte kanna sig lite gra och tung inombords nar vadret aldrig slar om, men med lite Disney borde val aven den har dagen piggna pa sig lite.

Med mer plugg framfor mig - exam ett av fyra skrev jag igar (inte mitt livs insats kanske, men gick helt okej, och just den modulen ar bara 15 credits, alltsa en halv modul sa den raknas inte till mitt slutbetyg), sa borde jag ha tagit mig ur sangen och tagit fram bockerna for flera sedan timmar och anser mig sjalv ha tagit en valfortjant kanske, men inte riktigt val tajmad, sovmorgon. Da klockan inte ens ar elva, och jag varit vaken sedan atta haller Bradley inte med och tycker jag ar smatokig som inte gar och lagger mig och sover en stund till. Jag hinner helt enkelt inte. Nu borjar upploppet till nasta tva exams da de ar dagarna precis efter varandra. Jag far slanga i mig C-vitaminkur i form av frukt och bar idag, ta det lugnt och hoppas att den har forkylningen ger sig i tid.


Efter vart exam igar kvall gick jag och Emma till Wagamama for japansk middag
. Vi har bada tva favoritratter som vi ater dar varje gang sa det ar inga overraskningar pa gang nar vi gar dit, men det ar alltid lika gott och trevligt. Sen satt vi bada tva och halvsov hemma vid koksbordet over varsin banancupcake med chokladfrosting innan hennes pojkvan kom over. Bradley skulle spela golf med kollegor fran jobbet men eftersom det regnade sa skippade dem det, han skulle kora hem sa medan de tog ett par ol sa gick han och ringde mig istallet sa jag gick och la mig och pratade igenom provet med honom innan jag forsokte varva ner med lite Mumford & Sons och Bon Iver. Det gick halvbra och jag lag vaken manga timmar igar kvall och vred och vande pa fragorna fran provet, vilka fall jag anvant och hur jag argumenterat. Man blir helt konstig av exams! Varje ar ar det samma sak, man tycker att jag borde vara van nu!

Tanker pa min mamma och mina broder idag ocksa som ar mitt uppe i en flytt just nu - nasta gang jag flyger hem och halsar pa sa bor hela familjen i Uppsala! Hoppas allting gar bra for dem idag. <3

Kommentarer
Postat av: Jennie & FrökenFlis

va härligt att bo i england, bor du där permanent eller bara ett tag ?



tack snälla :) Ja älskar skorna dom är jättefina :)



Kram

Postat av: Malin

sv: tack så jätte mycket för tipset! :)

2012-05-15 @ 20:48:41
URL: http://inloveanddeath.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Jaaa men det är ju just det, att mjölet är egentligen grundgrejen i böndernas strejk, så mjölet tar också slut - fast ja, man kan väl bunkra, fast nej, vi har ju ingen plats! Hahah ;D



Kramar

2012-05-15 @ 21:06:00
URL: http://madeleines.se
Postat av: Signerat Johanna

Håller tummarna för att du klarar dina exams och att dina föräldrars flytt går bra! Men du - glöm fan inte bort att vila, kroppen behöver energi för att må bra och för att kunna tänka klart!



Angående den japanska maten: tror alla har en favorit man jämt beställer på alla ställen... i alla fall har jag det xD



Sv, Ja, det tycker jag med att det är. Man ska behandla andra bra, och en själv minst lika bra :) Tack!

2012-05-16 @ 01:54:30
URL: http://signeratjohanna.blogg.se/
Postat av: Christine&Paris

Jag lyssnade nyss på den, lika fin som de andra. Hennes versioner av de andra låtarna ger mig gåshud.



Krya på dig!

2012-05-16 @ 10:30:03
URL: http://christineiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback