En biokvall, en kaosartad morgon och en Italiensk middag

Bade jag och Emma var i stort behov av nagot uppiggande och distraherande igar kvall sa vi bestamde lite spontant medan Emma bakade muffins med hallon och vit choklad, och jag ansvarade for musiken (det blev Laleh, Den Svenska Bjornstammen, Ed Sheeran och Pretty Little Liars soundtracket) att vi skulle ga pa bio senare under kvallen. Det var sa kallt och morkt igar (trots den lysande fullmanen) att det kandes som mitt i natten nar vi huttrande hoppade pa bussen in till stan men naturgodis och This Means War var 110% vart det! Chris Pine kan (i alla fall tillfalligt) fixa det mesta.


Vi har lange sagt, nar trailern visats innan andra filmer, att vi ville se den men oj vilken tur att det blev av for den var riktigt rolig! Latt och avspand, och massor av skratt! Det var precis vad vi behovde bada tva.

Trots ett sa bra avslut pa kvallen sa blev min morgon ganska trasslig. Jag borjade seriost undra vad universum hade pa gang dar en stund nar jag i morse hoppade ur sangen redan klockan sju for att hinna med en joggingtur innan dagens forsta tutorial uppe pa campus - och hor och hapna, dar sitter Patrick (var flatmate som vi inte kommer overrens med) vid koksbordet. Vem som var mer irriterad over detta, jag eller Patrick, ja det ar oklart men han flydde i alla fall in pa sitt rum sa fort han fick syn pa mig. Sen foljde det ena efter det andra, min mobil hade laddat ur sig under natten, sa ville ladda den innan jag gav mig ut, sen hittade jag inte min lilla iPod shuffle - det var som att den hade gatt upp i rok och lagom tills jag hade forlikat mig med tanken pa att helt enkelt ta min "stora" iPod (Harry) istallet ut till parken sa insag jag att den inte hade nagot batteri heller! Sa jag fick leta vidare efter min shuffle (Dougie, ja alltsa den heter sa) medan jag at frukost.

Nar jag antligen hittade min iPod (innuti fodringen till min vaska, det ar tydligen hal i en ficka) sa talar den om att den har lagt batteri och klockan har hunnit bli atta redan! Hade det inte varit for det dar naturgodiset kvallen innan sa hade jag nog struntat i att ge mig ut att springa vid det har laget. Men skam den som ger sig, tankte jag och jag hade ju faktiskt forsummat min sovmorgon redan sa vad hade jag att forlora? Efter ytterligare GPS-relaterat trassel sa flot det faktiskt pa sen. Blev bara en halvtimme men i lite extra rask takt sa var nojd och glad i alla fall nar jag kom hem.

Springa fick jag sedan gora mer av under dagen for att hinna till alla tutorials och lectures! Jag har fyra timmar pa raken av olika saker varannan (thankfully!) Torsdag. Lagom tills jag kom hem igen tog jag mod till mig i alla fall och talade ut med en nara van som sarat mig pa sista tiden. Jag vet inte vad som kom over mig men jag kom fram till att jag inte kunde bara pa allt sjalv for alltid och fastan jag fortfarande inte gillar situationen som vi ar i sa kanns det bra att ha pratat om det lite. Nu far vi se om det hjalper framover eller inte.

Mina fina tyska tjejer har bokat bord till oss (plus Emma) ikvall pa Jamie Oliver's Italian Restaurant inne i stan, sa strax ska jag gora mig i ordning och ge mig ivag
- det kandes viktigt att fa ta tag i mina orosmoln innan det var dags sa att jag kan njuta av ikvall ordentligt. Lite besviken blir jag dock over att Jamie fortfarande inte erhaller med nutritional information pa sin hemsida/meny dock. For nagon som ar sa man om healthy eating sa tycker man ju att det borde vara sjalvklart?

Kommentarer
Postat av: Silje

Aaah, Chris Pine... Kos dere på Jamie's ! :)

Postat av: Viktkamp

Vill oxå promenera =/ Men nu ska jag snart komma igång med cyklingen!

2012-03-08 @ 21:32:22
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: linda - en vimsig mamma

nej vatten lär man ju ha! men jag menade att man är beroend av något mindre bra kanske eller typ kolsyra,tuggummi m.m =) kram

2012-03-08 @ 23:47:39
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Kim

Ja nu känns det som en ny energi i din atmosfär, och det är så himla kul att se :) Så många runt mig blommar ut nu på så många vis, energi överallt! <3



Alltså när var det senast vi sågs?! (vilket land?...haha!).



Men komsi komsi ner hit vettja! här är allt så bra så efter ett år av slita gråta och kämpa.

2012-03-09 @ 01:29:28
URL: http://mellowinspiration.blogspot.com
Postat av: Hanna Ek

Åh, vilken fin blogg du har. Kände igen mig i några saker du skrivit här och där. Känns som att vi är lika.

2012-03-09 @ 04:32:44
URL: http://hnny.blogg.se/
Postat av: anna

sv: jag är ju en sjukt stor serienörd så har sett det mesta du skrev men the lying game har jag funderat på ett bra tag fått för mig att det är alldeles för fjantigt men det kanske är sevärt? :)

2012-03-09 @ 10:28:40
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Karin

Nice med spontanbio!



Här har det varit soligt hela dagen men nu har den gått ned:)Hoppas du får en fin start på helgen!

2012-03-09 @ 10:44:34
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: anna

haha ja men han fick ju sjukt mkt jubel bara när han redovisade rösterna, tycker verkigen det är hans tur iår. men som du säger, loreen är bra hon med så bara det står mellan de två så är det lugnt :)

2012-03-09 @ 10:48:21
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

haha ja men det är ju en sån serie man kan behöva när man ligger hemma sjuk och bara vill att tiden ska gå. kanske ska ge det en chans då :)

2012-03-09 @ 10:54:29
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Hanna Håkansson [ Foto ]

Nej jag håller helt klart med dig. Har inte delat filmen , men var tvungen att lägga ut detta för tycker att folk borde läsa det med och förstå precis som du säger. och om jag nu skulle skänka en slant så skulle jag självklart välja att göra det till en organisation jag känner till, som du även nämner :)

2012-03-09 @ 11:03:20
URL: http://hkansson.blogg.se/
Postat av: Karin

Den filmen har jag velat se!



Haha, med tanke på löpsedlarna igår om att Jamie Oliver gått upp lite i vikt så kanske han gärna undviker nutritionstabellerna ;)

2012-03-09 @ 11:44:41
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: Ida

Vill se den där filmen!

2012-03-12 @ 20:52:40
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av: Therese

Härligt med bio! Ska med gå när vi får barnvakt om några veckor :)

2012-03-17 @ 18:51:59
URL: http://sailorswife.blogg.se/
Postat av: Elaine

Det där är en av de roligaste filmer som jag har sett! ;)

2012-04-10 @ 17:54:27
URL: http://mademoiselleelaine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback