Kvallsmys och morgonpromenad

Det gar ett monstervirus pa campus just nu, som i veckan deckat bade lecturers och studenter sa nar jag krop i sangen med latt illamaende igar kvall sa holl jag tummarna for att jag bara var overtrott - for det var jag verkligen. Efter en trasslig natt och en lang dag i biblioteket med research-jobb sa tande jag ljus, slackte lampan och lag och halvsov till The Princess and the Frog och Pirates of the Caribbean 4 efter middagen igar. Emmas foraldrar kom visst forbi en stund pa kvallen men det missade jag helt sa fick be henne att halsa till dem i morse nar hon begav sig till deras hotell for att mota upp dem for en dag pa Hampton Court Palace.


I morse satt illamaendet fortfarande i nar jag slog upp ogonen forsta gangen vid kvart over 6 - aterigen alarmet satt pa 8.15, men vill inte kroppen sova sa vill den inte. Jag har massor med uni work samt research-jobb att gora idag sa kande att morgonen var lite av ett make it or break it moment. Skulle jag diagnostisera mig sjalv sjuk och ligga kvar i sangen eller kliva upp och sparka igang dagen? Efter latt frukost och tva glas vatten madde jag t.o.m samre an innan men tankte att frisk luft blir bra. Vaderleksrapporten utlovade regn idag men sa pass tidigt pa morgonen var det uppehall sa jag snorde pa mig skorna och gav mig ut pa vad som var tankt att bli en liten promenad i lugn takt... det blev en 7km powerwalk. Det borjade regna precis nar jag hade nagra hundra meter hem, och som en liten lordagsbonus hittade jag £20 pa marken bland hastar, hjortar och trad!

Richmond Park ar lika inspirerande varje gang. Som om det inte vore svindlande nog att ga eller springa dar bland de gamla, gamla ekarna och veta att de stod precis dar, och reste sig mot samma himmel for hundrade ar sedan, nar nagon annan gick pa samma mark - sa ar det ocksa sa otroligt roligt att se hur Londonborna ger sig ut, gamla som unga i alla olika former och storlekar och umgas, peppar varandra och pressar sig sjalva just efter sina egna forutsattningar! Parken kanns nastan oandligt stor, och ar med sina 1000 hektar den Royal Park i London som ar absolut storst. Det finns 650 frigaende hjortar i parken och med cykeluthyrning, golf, lekparker, stall och ridskolor, fiske, paddling, bootcamps, rugby och yoga sa finns det oandliga mojligheter till aktivitet och motion.

Det finns en tjej som jag brukar mota nar jag ar ute och springer pa mornarna innan lectures. Jag har sett henne i flera manader nu och i borjan kommer jag ihag hur hon sprang nagra meter, for att ga, och sen springa nagra meter igen och jag hejade pa henne i mitt huvud. Varje vecka gick hon mindre och mindre. Jag sag henne i morse igen - och hon sprang hela vagen! Jag blev sa glad for hennes skull och vi log mot varandra nar vi mottes. Tva framlingar som bada tva sakerligen kande oss lite extra motiverade av varandras framgangar.

Jag, pa campus harom morgonen, komplett med converse, varsol och fargglad godmorgon-teckning till min och Emmas alskade Intellectual Property lecturer och van, Hiroko. Tuschpennor blir man alltid glad av! Den ar signerad Jedward for vi kallas sa, for att vi alltid gor allting tillsammans Emma och jag och for att jag har irlandsk dialekt pa min engelska.

Kommentarer
Postat av: Johanna

De var supergott!! Kul att du kikade in på min blogg! Fin blogg du har :)) kram

Postat av: Erika

fin blogg :D

2012-03-03 @ 15:39:23
URL: http://eljgustafsson.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hoppas du får en bra Lördag!

Kram

2012-03-03 @ 18:02:41
URL: http://usandstrom.blogg.se/
Postat av: FELICIA

bloglovin' byte?:D

2012-03-03 @ 19:51:53
URL: http://fellisyta.blogg.se/
Postat av: kimsan

hur söt är du kvinna?!

2012-03-03 @ 21:17:20
URL: http://mellowinspiration.blogspot.com
Postat av: Josefine

jag blir så sentimental när du skriver om Richmond Park och Hampton Court palace, det var ju mina hemtrakter för ett tag sen! men så roligt att läsa om det ändå! kram

2012-03-04 @ 10:04:45
URL: http://linneajosefines.blogg.se/
Postat av: Christine&Paris

Åh, vilken fin historia :) Det är samma med Pursuit of happiness, så himla fin historia. Man undrar ju hur man hade gjort om man var i smama situation. jag hade till varje pris skyddat mitt barn.



Vad duktigt att springa så långt! Det hade jag aldrig pallat ;)

2012-03-04 @ 12:22:53
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hehe jodå, några hundra med brunchmenyer:)) Men man har ju sina kvartersfavoriter:))

Hoppas du har en härlig dag!

Kram

2012-03-04 @ 13:04:32
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback