It's all because the sun shined once again

Malar naglarna och njuter av ett par timmar till i solen pa var terass. Det har varit 22 grader varmt och stralande sol bade idag och igar har i London sa det var bara att byta ut jeansen mot shorts i morse. Mysigt med sa fint vader efter fem kalla (men trevliga) dagar i Kopenhamn. Jag hade lite att gora inne i stan sa efter valbehovd sovmorgon promenerade jag in till Kingston dar jag aven passade pa att ga in hos min mobiloperator for att prata lite. Mitt kontrakt gar namligen ut om tva veckor och jag har varit lite i valet och kvalet nar det kommer till vad jag ska gora men det blir nog bra. Det ar ju viktigt att det blir ratt sant har dock - speciellt nar det anda handlar om att binda sig i 18 eller 24 manader. Jag hoppas innerligt att EU lyckas lagstifta om de langa bindningstiderna snart for tva ar ar en lang tid som konsument, men ocksa som europamedborgare da manga av oss inte alltid stannar i samma land. Man vill ju kunna vara lite flexibel.


Efter turen in till stan stod paskforberedelser pa schemat. Jag kande mig som rena rama paskharen nar jag traskade hemmat med armarna fulla med chokladagg och paskgodis men som storasyster sa sitter det dar i och hur gamla smabroderna an blir sa ar det fortfarande lika roligt att skicka ut dem i tradgarden hemma hos mamma pa aggjakt (i full utkladnad saklart). Paskaggen har ar ju inte heller samma som de paskagg man ger bort eller far i Sverige - de dar man fyller med losgodis. Har finns det inte alls, utan det enda som finns ar stora (eller sma) chokladagg som i sin tur ar fyllda med annu mer choklad, t.ex Maltesers eller Mars. Trakigt kan jag tycka ibland, men lite kul for mina broder att fa nagot annorlunda anda saklart.

I ovrigt har dagen gatt alldeles for fort! Jag har sa mycket att hinna med nu innan jag aker pa Sverigebesok redan pa fredag. 10.35 gar planet till Arlanda fran Heathrow sa i morgon kvall maste jag vara fardigpackad - igen! For jag kom ju hem fran Kopenhamn i mandags natt. Innan det ska jag hinna med att skriva ett prov i morgon, namligen Family Law och sen har jag ett mote med lonekontoret ocksa under morgondagen. Pa morgonen ska jag ut och springa ocksa ar det tankt, da jag endast tog en langpromenad idag eftersom jag tranade igar. Det blir full fart hela den har veckan med andra ord och det ar val bra det, for for mycket tid att tanka ar aldrig bra for mig.

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja det förstår jag, blir ju lite annorlunda då, men här är det ju tanken att vi bara ska bo i ett par år också:) Man får väl se vad som händer

kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback