Jamie Oliver's Italian

Vi var tvungna att paminna oss sjalva flera ganger igar kvall om att det faktiskt inte var varken fredag eller helg an, och det tror jag inte vi var ensamma om for Jamie Oliver's var verkligen fullbokat hela kvallen. Det fanns inte ett enda bord ledigt i mer an tva minuter at gangen - och da var det bara medan det dukades om till nasta gang gaster. Tur att vi hade bokat bord, annars hade det nog blivit en lang vantan.

Det var varmt och mysigt att fa komma in och personalen var pigga och glada trots att det var sa busy! Mycket gott fick vi ata och jag tappade rakningen efter en stund gallande hur manga ratter vi fick in! Att ata hyfsat nyttigt dar ar dock svart, och billigt ar det inte heller forstas - men det ar i engelska ogon, som svensk tycker man ju inte att det ar sa konstigt att betala 135kr for en varmratt kanske.


Min Prosciutto & shaved pear salad var valdigt god och jag vet att hela mitt sallskap var valdigt nojda och glada med sin mat.

Sen ar det ju alltid sa att med allergier sa far man vara pa sin vakt och ta eget ansvar. Jag har alltid varit ganska man om att gora det i alla fall - men notter ar en kranglig variant. Dock skulle jag vilja pasta att det anda ar en sa pass kand och vanlig allergi att en restaurang borde forsta allvaret i det hela. Det kan jag tyvarr inte riktigt saga nar det galler den har restaurangen dock. Jag kan inte ata jordnotter, och jag kan definitivt inte ata valnotter. Daremot gar pinjenotter bra - som i salladen, och pistagenotter - som var utlovat som topping pa min Lemon curd slice. Genast nar den kommer in till bordet sa kanner jag hur det borjar klia upp pa armarna och pa halsen. Jag tittar narmre pa desserten och notterna ser da definitivt inte ut som pistagenotter. Jag fragar for att vara saker och var servitris fragar kocken som star ett par meter bort.Jo det ska bara vara pistagenotter forsakrar han. Jag ar fortfarande osaker, men tanker att han slangde ju precis pa notterna sjalv, sa han vet val bast! Ja och pinjenotter, och solrosfron, lagger han till. Och det gar ju bra - ingen fara med det. Jag kanner fortfarande att notterna ser definitivt inte ut som pistagenotter men servitrisen forsakrar mig igen om att det ska vara sa. Nar hon ar pavag bort fran bordet lagger kocken till, "ja och valnotter."

Jaha, och sa var det med det. Varfor det skulle vara sa svart att bara tala om fran borjan vet jag inte
- och det var ganska uppenbart nar man tittade pa tallriken. Det sag ut som valnotter, inte pistagenotter! Nu blir jag istallet forsakrad om att jag ska fa en ny, med endast pistagenotter. Jag far en ny - dock utan notter alls, utan med frukt for pistagenotter har de inga!

Som sagt, allergier far man ta ansvar for sjalv, och det galler att vara lite flexibel ibland men jag blir forvanad over att de tog sa latt pa en sadan sak som att forst byta ut notterna i en ratt pa menyn utan att namna det for gasten, och sen nar det far en direkt fraga om notterna sa pastar de i alla fall att det ar en helt annan not aven efter att de fatt veta att det ar viktig information for mig som allergiker.

Kommentarer
Postat av: Miss Sunshine

Bra skrivet!

Postat av: JD - Masa på

ooh jag vill också äta där!!!

2012-03-09 @ 20:22:33
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Thessan

Ännu godare när det sedan är proteinpannkakor som faktiskt är nyttiga! :-)

2012-03-09 @ 22:18:20
URL: http://thessan.se
Postat av: Loreen Talhaoui - Fanblogg ♥

Fin blogg du har! :)

2012-03-09 @ 22:36:46
URL: http://loreen.blogg.se/
Postat av: Silje

Jamie's Italian <3



Jeg har Polar FT4 som er kvinnemodellen. Jeg er veldig fornøyd, man får max og average heart rate, time og calories. Alt jeg trenger! Men jeg skjønner du lurer på hvilken du skal velge siden noen er jo veldig avanserte! Men jeg anbefaler i det minste Polar hvis du først skal kjøpe pulsklokke, de er de beste ;)

2012-03-10 @ 00:10:20
URL: http://[email protected]
Postat av: Natalina

sv: blev ett konditionspass tillslut i lugnt tempo fast med intervaller och jag svettades hela tiden, men har ännu mer träningsvärk nu för jag gick en snabb promenad också på 15 minuter :p Men ska köra en lång powerwalk imorgon och sen en på söndag, på måndag väntar gym. hoppas de är bra med dig, just nu jobbar jag. Ha en bra helg smulan! Kramar

2012-03-10 @ 01:43:44
URL: http://natalina.se
Postat av: Elin Sandelin

sv: jaa :)

nu är jag tillbaka efter några dagars bloggpaus, kunde inte låta bli!

2012-03-10 @ 12:44:51
URL: http://eelinmarlenesandelin.blogg.se/
Postat av: anna

den där restaurangen hade jag velat prova! så himla gott det ser ut :)

2012-03-10 @ 12:55:00
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: Ja, han är värld ens bästa :)



Knepigt med allergier, jag håller med om att resturanger borde vara mer måna om sina "allergi-gäster" Min bror har gluten och älskar pizza, men det är tyvärr en kombination som oftast slutar i besvikelse.

2012-03-10 @ 18:47:20
URL: http://hjarterdam.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Haha oh, jag är ingen twittrare - har så fullt upp med bloggvärlden, men jag har många gånger att jag kanske ska ge det en chans, så kanske det är dags snart då ;D



Kramar

2012-03-11 @ 10:49:15
URL: http://madeleines.se
Postat av: Karin

Ojdå, det var lite dåligt att de inte kunde säga till om nötterna! jag är också lite allergisk mot jordnötter och får kliande utslag på tungan bland annat om jag äter det... även fast det inte är jätteallvarligt för min del.



men maten ser jättegod ut i alla fall! och som sagt, Jamie oliver är ju riktigt duktig i köket :) älskar maten han gör i sina program! även om de kanske inte alltid är så nyttiga ;)

2012-03-11 @ 20:47:23
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: Alexandra Kjellman

Åh, mums! Synd det där med allergin bara, min kusin fick en allergisk reaktion på en restaurang när hon var liten för att de inte informerade om nötterna. Inte det minsta kul...

2012-03-16 @ 15:59:11
URL: http://alexandrakjellman.webblogg.se/
Postat av: josefin

ser sjukt gott ut. :)

2012-03-18 @ 04:25:14
URL: http://josefinlillakas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback