Shine a light

"Don't forget your raincoat today," sager Siri aka min iPhone (fast har i England ar rosten en man, inte en kvinna sa vi brukar kalla honom Steve istallet) och jag som hade tankt ga till tagstationen senare i eftermiddag for att mota upp Sandra som kommer pa besok fran Sverige for McFly's andra Londongig den har turnen far antingen lyda eller tanka om, for har oser regnet ner idag och det ser inte ut att latta upp heller. Det kanns lite trist, men framfor allt kanns det dumt da jag verkligen ville ut och springa idag. Visst kan jag springa i regn ocksa, men jag tar det lite som ett tecken pa att ta en vilodag da jag fick kampa mig igenom min powerwalk igar pa grund av vad jag antar maste vara en strackning i vristen eller foten. Jag kanner av den aven nu nar jag bara sitter eller gar omkring hemma sa for att inte forvarra den borde jag kanske ta det lugnt i alla fall.


Trots regnet finns det mycket som inte alls kanns gratt och trist just nu - den dar McFly-spelningen pa fredag kommer bli grym, for finns det ett band i varlden som vet hur man spelar live sa ar det just McFly. Jag ska traffa killarna innan det ar dags for dem att inta scenen och det ska bli mysigt ocksa da det var ett tag sedan nu sist. Harry har varit sa upptagen under vintern och varen med Strictly Come Dancing (som han ju vann sen tillslut!) sa fastan han bor ett par minuter bort sa har jag inte sprungit in i ens honom pa sista tiden. Langt nere i magen gor det lite ont att veta att det har blir annu en turne, och annu en eftermiddag spenderad med killarna utan C, och det kanns fel, men samtidigt ar det inte mitt fel alls. Det ar inte det och det maste jag paminna mig sjalv om och halla fast vid.

Fredagen innebar ocksa ett helt gang med andra aterseenden da det finns manga av fansen jag inte traffat pa lange. Redan idag far jag ju som sagt en Sandra-reunion da hon ska bo hos mig den har veckan!

Jag vaknade ocksa fortfarande alldeles varm och glad over det fina, fina - och langa som alltid, telefonsamtal med Mays igar natt. Hur vi lyckas hitta saker att prata om i timmar mitt i natten det vet jag inte men jag ar sa tacksam for att det helt enkelt ar sa och vill inte overanalysera. Vi pratade mycket om tillit och att vaga chansa pa manniskor ibland, att ta sig tillbaka upp nar man kanner sig nere och besviken och att man annars kan missa de manniskor som faktiskt kommer visa sig vara varda den dar skrammande chansningen. Jag tror hon har ratt forstas, och det ar nyttigt att tanka pa.

Kommentarer
Postat av: Silje Ustad

Kos dere paa konsert! :)

Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Åh vad mysigt, kan tänka mig att de som jobbar knyter starka band till prematura som ju bor där några veckor. Och kanske de minns några av oss andra också. Vilket jobb ändå, att få vara med om den biten igen och igen <3 (och tyvärr med massa tunga besked också, baksidan)



Kram kram :D

2012-04-18 @ 21:19:59
URL: http://madeleines.se
Postat av: anna

sv: ja gbg är underbart! älskar verkligen den här stan :)

2012-04-19 @ 20:34:24
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Visst är det så! Allt krångligt blir bara tjollahopp tjollahej om jag ska försöka mig på att baka det - lätt så man kanske till och med törs mixtra lite med receptet :D



Kram!!

2012-04-19 @ 22:34:47
URL: http://madeleines.se
Postat av: sandra

De var verkligen hur sköna som helst! Väger ingenting och sitter jättebra på foten. Men man måste nästan gå upp en storlek från vad man egentligen har. Min svägerska har full koll på vilka det är man ska beställa, så jag kan se vilka märken det var ifall du vill?



Nu har jag int eläst så mycket på din blogg, men bor du i England?

2012-04-20 @ 06:21:31
URL: http://atilio.blogg.se/
Postat av: JD - Masa på

I like mcFly, men bara lite ;) vissa låtar, haha

2012-04-20 @ 19:59:42
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: anna

Laleh var magi som fasiken! hur fint som helst :) hoppas din spelning var bra också!

2012-04-20 @ 23:07:27
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Här är det mörkt ena stunden som soligt andra - hoppas dock att de har rätt i att det spricker upp och hoppas såklart samma för er :D



Kramar!

2012-04-21 @ 11:53:43
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback