Don't believe the things you tell yourself so late at night

Snart har jag varit hemma i London i en vecka. Vi har fortfarande inte fatt bredband i huset sa det har blivit endast twitter, gmail, ping och msn pa mobilen och knappt det, for majoriteten av tiden har spenderats pa marken utanfor Sandown Race court eller pa bussen mellan Esher och Kingston. Det stod ju McFly live pa schemat! Jag har haft fint besok fran Portugal och nu ekar det riktigt tomt i huset. Idag bestamde jag mig for att jag och min laptop behovde lite kvalitetstid tillsammans sa nu sitter vi, och vad som kanns som hundratals av mina andra prylar, pa biblioteket pa campus.

Jag har dragit pa mig en forkylning redan och har fortfarande bankproblem vilket gor att jag inte vill spendera for mycket pengar pa onodigheter som mat... med andra ord ar jag alltsa ganska trott, hangig och vimsig. Jag hade hoppats att CSN skulle ha trillat in pa mitt svenska konto till idag sa att jag tillfalligt kunde strunta i Natwest-tjafset men sa latt skulle det inte ga.

C gick just pa lunch, och i takt med att hennes email tillfalligt da slutar trilla in i inkorgen sa sjunker min koncentrationsformaga och jag smasover framfor datorn. I eftermiddag ska jag aka in till Primark och kopa orngott till Sandra, och maste da aven ga in pa banken - fastan jag inte vill. Jag maste. Ibland maste man saker.

I ovrigt var det ett helt aventyr of its own att hitta in till biblioteket idag nar jag gick hemifran. Det var inte riktigt klokt hur manga omvagar man fick ga for att ens hitta ingangen bakom alla ombyggnationer. Det kommer bli jattefint nar det ar klart, det ar jag overtygad om men jag hoppas verkligen att de jobbar pa riktigt ordentligt den har sista sommarlovsmanaden sa att vi slipper diversions nar terminen val borjar. Traska runt pa avlagsna parkeringsplatser for att komma in pa campus har jag ingen lust med.

Jag forsoker att tvinga i mig vatten for att fa bukt med min vatskebrist men det gar trogt. Just nu vill jag bara gomma mig i sangen i en vecka, eller en manad eller tva.

Tack for en mysig stund pa telefon igar kvall, min C.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

kikar in :)

Postat av: Loova

sv; okej jag tycker faktist tvärt om =)

2010-08-31 @ 17:50:37
URL: http://livetmedloova.blogg.se/
Postat av: sofia

känns nog bättre snart :)

2010-08-31 @ 19:44:50
URL: http://avtrollis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback