The ground beneath my feet

Flog hem till England i eftermiddag. Trots bla himmel och 15 grader varmt bade i Vasteras och i London sa var det en ganska skakig och problematisk flygtur, och inte var jag pa battre humor for att vi var forsenade och att jag blev tvingad att checka in mitt handbagage da nagon nyanstalld Vasteras-tant kande sig extra viktig i incheckningen och inte tyckte att det gick att flyga med samma 13kg som jag hade med mig till Vasteras...

Jag hade sallskap av Patrick fran Belfast (omm!) som precis som alla andra Irlandare blev forvanad nar jag sa att jag bor i London, och inte ar Irlandsk. Han skulle vidare till Belfast senare pa kvallen och vi vinkade av varandra val framme pa Stansted. Han pluggade hela halva vagen och jag kande mig lite guilty for att jag inte bara ignorerade min Land Law bok, men for att jag till och med checkat in den!

Sitter hemma i mitt rum i Kingston nu, har njutit av kvallens sista solstralar och vilat mig efter tunnelbane- och bussresan fran flygplatsen. Tog bussen till Asda och fyllde kylskapet som stog tomt efter tva veckor i Sverige och konstaterade att the boys har haft sonder koksdorren! Hur lyckas man?! Har atit pizza till middag, druckit farskpressad appeljuice och myser framfor datorn. Snart blir det glass och 500 Days of Summer medan C ar pa nattliga aventyr.

Ser fram emot pyjamasen nu efter slapande pa vaskor och skumpiga flygturer. Jag ar inte ett fan av Stansted och Heathrow ar mycket smidigare att ta sig till och fran - varfor minns jag aldrig det nar jag bokar flyg?

Arets exams narmar sig med stormsteg! 17 maj satter vi igang och min sista exam ar den 3 juni. Det ska bli otroligt roligt samtidigt som det sakart ar fruktansvart nervost, och det ar alltid svart att veta exakt hur man ska plugga ratt och vad som forvantas av oss. Just nu, idag, kanns allting hoppfullt och latt. Jag har egentligen bara haft mig sjalv att oroa mig over idag, och har inte kant mig sa jagad och pressad. Det kanns som att jag kan njuta av de sista manaderna av universitetet for det har lasaret och som att jag ar fullt utrustad for att prestera sa bra som jag vill. Jag ser fram emot sa mycket i sommar aven om det ar mycket som just nu ar osakert och problem som inte ar losta sa kanns det just ikvall okej.

I juli flyttar min fina fina hem till England igen och det kan ingen ta ifran mig.

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh 500 days of summer! Är den bra? Har hört att den ska vara jättebra!

Postat av: Marcus Å

Tack så mycket för din bild!



VAr ska man åka om man vill upptäcka England då? haha

2010-04-14 @ 07:28:24
URL: http://slipsens.blogg.se/
Postat av: Ida K

sv: haha, jo det vore ju kanske inte helt fel ;)

2010-04-14 @ 13:15:52
URL: http://karlssonida.blogg.se/
Postat av: Christina

svar: nä precis men jag gillar inte byta klockor för jag var så nöjd med min för ingen annan hade en likadan :D

2010-04-14 @ 13:24:45
URL: http://musicsavedmylife.blogg.se/
Postat av: Marcus Å

Jag frågade lite eftersom min flickvän vill att vi ska åka till London. Men vad är det för priser och så i London? Har hört att det ska vara väldigt dyrt, eller har jag fel? hehe

2010-04-15 @ 07:10:57
URL: http://slipsens.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

haha jag är likadan, fast denna gången när jag flyger fram och tillbaka har jag faktiskt lyxat till det med heathrow. Det kommer att kännas grymt knasigt att inte stå på stansted och försöka ta sig därifrån när man entrar LDN.

2010-04-15 @ 12:23:38
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

hehe sant. Men jag är beredd med mitt Oyster och tror att jag ska tjäna in alla pengar jag lagt på flygresan med sas mellan umeå-london, ehr...

2010-04-15 @ 15:31:15
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

(ska kolla topshop direkt när jag är i LDN, närmsta jag har i Sverige är i sthlm och det är lite väl långt att åka 80 mil för en sketens skjorta, haha)

2010-04-15 @ 15:31:56
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: samira

Du hade då tur som flög innan allt ställdes in! Vet en kompis som fastnade i Frankrike pga det..

Skönt att du känner dig rustad inför dina exams, brukar gå bra då. Släng upp lite Englandbilder när du har tid btw :D

2010-04-15 @ 22:16:35
URL: http://pepparkakssam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback