So I leave you with a smile

image116 Allting går i cirklar och jag tror att jag trivs med det. Nu när vi plötsligt närmar oss slutet känns det precis som i början. Det pirrar i magen och jag är säker på att jobbigt kommer detta bli, men om det finns något att skratta åt mitt i alltihop så är det minsann vi som ska hitta det.

Andra saker kan man leta efter i en livstid, eller snubbla över alldeles för tidigt. Vissa vägar korsar man bara en gång. Ögonblick man aldrig kan fånga, och aldrig kan få igen men om jag kunde... om det fanns minsta lilla chans så hade jag tagit den. I alla fall vill jag tro det. Samtidigt är jag fast besluten att blanda samman din värld med min igen.

Jag vill aldrig mer veta var jag börjar och var du slutar. Jag vill blunda utan att veta var och när jag kommer vakna. Den sommarvind du brukade vara, den klara stjärnhimlen du plockade ner och sparade finns gömd någonstans. Du minns bara inte var.

That's the way it goes some days
A fever comes at you without a warning


Vi litar för mycket på dig och mig. Någonting måste finnas där emellan. När jag tappar fotfästet och dras in till dig räcker bara tårar till. Cirkeln måste slutas. Du måste minnas.

And I can see it in your face
You've been waiting to break since you woke up this morning


Jag saknar dig och ett kort "jag vet" som varar för alltid. Irrar omkring och vet inte var det ska landa. Hänger i luften, tungt och vilset. Är det såhär det alltid kommer att förbli? Vilset och flyende?

Du måste hitta hem snart.

Don't hold your head so low
That you can't see the sky


Glittrande band av färger som flyter på det svarta havet, vågorna lyssnar inte när du säger ifrån. Bruset finns ständigt i bakgrunden och dina knän sjunker ner i den vita sanden... stranden sträcker sig lika långt som din oro och mil från damm och tågens långsamma dunk mot de varma spåren tillåter du dig själv vara rädd fastän jag ber dig att sluta.

I told you that I love you
Please believe me


Solen gick upp, blek rosa och blyg gul snart varm och brinnande organge seglandes på den svala ytan, och dina fingrar var fortfarande varma från tider vi just flytt. I have to go now, darling


Don't be angry


~*~

96 dagar kvar.




Kommentarer
Postat av: Rebecca

Fin blogg du hade :)

www.rebeccasblogg.se

2008-04-29 @ 20:07:39
Postat av: Cajsa

jag trivs också vår cirkelkomposition! ;) love you, babs! :)

2008-04-29 @ 20:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback