This is the last time

image88 Mammor vet allt.

Det här är jag. Det är aldrig någon annan jag ljuger för här när jag blundar för hur någonting verkligen är, det är mig själv och det är mig jag ska vara ärlig mot nu.

Nu räcker det.

Har man ingenting sett, så har man inte heller rätt att döma och jag tänker inte ta på mig rollen som medlare en enda gång till, för ingen, ingen alls är tacksam efteråt. I want nothing to do with the things you're going through. Jag kan ta det djupaste andetag jag kan och jag kan låta mig själv dras och slitas längre och längre ner under den stormiga vattenytan ner i det svarta hav av lögner och anklagelser som vi simmar i men snart växer paniken i bröstet och innan jag ens orkat finna det jag letar efter i mörkret så tar luften slut... Det kanske ser lungt ut under den stormiga ytan men det är i själva verket ett falsk kvävande lugn. Ett brännande salt av tårar och regn som fyller lungorna och binder min tunga.

And you wrote the book on how to be a liar,
and lose all your friends


Den stilla fjärilen som ligger fångad under glaskupan lever snart inte mer.

Jag skrattar när jag ser dig skratta... jag ler aldrig med mig - jag ler med oss.


Du kan låta ditt glitter av självömkan och avund falla som snö över de rosor av glädje som redan dött. Du kan låta skimmrande frost av ilska och feghet bita sig fast som frusna kristaller gjorda av de bittra tårar som fallit ner på din kind; tårar spillda för den dröm som jag aldrig krossade... Så sörj nu istället för de fåglar som aldrig fick flyga och sörj för den bortglömda drömmen om att du fick vara du, och jag, fick vara jag. Plocka de svarta pärlorna av sköra och genomskinliga anklagelser, trä dem på tråd och bind smycket stolt kring din handled. Visa för hela världen hur vackert det är... hur vackert skärvorna av någon annans krossade hjärta smyckar ditt rena samvete.

You're standing in moonlight
But you're black on the inside


Turn on the radio honey,
Cos every single sad song you'll be able to relate
And this one I dedicate


Gör vad som krävs, gå precis så långt som det behövs. Jag lovar att du kommer lyckas, för kampen är din och har aldrig varit min. Se skratt bakom tårar, se hån bakom varje komplimang och snart kommer du ha färgat den arga himlen så svart att du dränker allt i din ensamma natt.

För detta, för mig... för fyra gyllene hjärtan, för hopp, och för längtan ber jag aldrig om ursäkt.

~*~

60 dagar kvar.

Kommentarer
Postat av: Ida

<3 Bubble Wrap! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback