Take a sad song... and make it better

image75 Har inte tänkt så mycket på... det på sista tiden. Jag har inte hunnit och det har varit så mycket annat att tänka på hela tiden men så fort jag får tid över så minns jag. Jag litar på att det alltid ska finnas där och jag vet också att det räcker med att jag ska ge upp för att det ska vara tydligare än någonsin.

Han vänder alltid min värld upp och ner när jag tagit ett skakigt steg i någon annan riktning. Nu står jag kvar... längre än någonsin tidigare har jag stått här och väntat istället för att släppa taget och bli motbevisad. If I'm right then prove me wrong. Jag känner mig alltid så hjälplöst skyldig efteråt och jag vill inte få tillbaka den känslan. Känslan av att jag gjorde fel. Att jag svek honom. Jag släppte taget men han jagade i fatt mig... kanske måste inte alla cirklar brytas?

Jag har aldrig varit rädd för förändring men kanske har jag varit skrämd av tanken på det eviga? Kanske finns det dem som står vid ens sida för alltid.

American Pizza i tre timmar i fredags... spontanitet är så underbart och jag hade nästan glömt hur lätt det kan vara att bara vara. Slippa planera och fundera och akta sig för var man sätter fötterna. Jag är så trött på nedgrävda minor och baktankar. She throws another dart. It narrowly avoids my lonely broken heart. Ibland är det inte att ta ett steg bakåt som löser problemen utan att ta ett modigt steg framåt. Man måste våga chansa, våga minnas och våga lita på varandra. Jag tror inte att det finns mycket att göra om tilliten inte finns där... inga ord kan göra det hjärtat ska. Vi kan aldrig förhandla fram någonting som skulle ha funnit som inte finns.

If you love them, let them go... och jag tror jag vet nu. Jag vet och jag förstår varför jag vågar släppa taget om honom. Jag litar på att han ska jaga ifatt mig och vägra släppa taget om det som jag just gett upp. Jag litar på att han finns där ändå. Precis som vanligt, med nya krafter och nya skratt som snart smittar av sig och när han räddar mig räddar han även sig själv.

Men vågar du inte släppa taget, ta reda på varför innan det är försent. Klamra dig aldrig fast vid någonting för att du inte vågar släppa...

Om du har någon som tar emot, fall.

~*~

189 dagar kvar.

Kommentarer
Postat av: EmLan

Writing schills.. om vi nu bara kunde skriva en internal också skulle det vara perfekt!

2007-05-27 @ 16:15:10
Postat av: Cajsa

Remember to let him into your heart... then you can start to make it better.
Jag håller med L, och jag håller med om hur skönt det är att bara vara, utan oroa sig för att trampa folk på tårna med varje steg. No more hidden agendas.
Love you, darling!

2007-05-27 @ 16:46:00
Postat av: Bobbis

McFly, McFly, McFly... Jag har inte så stor koll på hur många listettor artisterna jag gillar har haft, men jag tycker att det är lite gulligt att du har det ;) Hur har du haft det på sistone, har inte pratat på evigheter!

2007-05-27 @ 20:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback