So play a little careless

image76 Hey, hey, hey Mr. Hangman,
Go get your rope
Your daughters weren't careful,
I fear that I am a slippery slope
Now even if I lay my head down at night,
After the day had gone perfectly right,
She won't know,
She won't know


Dagen ligger lätt som snö och tung som tårtyngda ögonfransar i huvudet på mig. Så mycket som jag redan visste men ändå inte förstod att jag nog insett för länge sedan. Jag är trött på att blunda och treva fram i mörker i rädsla av att se något jag inte kommer att kunna glömma och förtränga sedan men gamla minnen kan alltid ersättas av nya och vi måste ta tillbaka kontrollen över våra egna liv.

So play a little careless, you gotta contend
And you can't blame your mother,
She's trying not to say I was your worst mistake
And I wish that I could tell you right now...


Jag har inget att ångra, ingenting att be om ursäkt för. Jag har gjort mina drag och spelat mina kort. Det är försent nu... tvinga mig inte att vända om. Följ med på vår Walk in the Sun men ta aldrig vårt ljus från oss. Det fanns ett hopp och en tro... nu finns bara en envishet och desperat vilja kvar. En godhet som få förtjänar... Plocka våra stjärnor från vår natthimmel, en efter en, göm dem tills de bleknar men räkna med att vi tynar bort tillsammans med dem med varje tår som faller, med varje ord som rullar av din tunga.

But it looks like I won't be around
So you won't know...
You won't know...
You won't know...
You won't know...


Drunkna i din egen flod, lyssna på dina egna hårda ord... låt dig själv ätas upp inifrån men håll inte min hand medan du gör det. This is killing me so slowly. Idag litar jag på mig själv. Kankse i morgon också men det finns händer jag aldrig släpper, ord som bara de får höra - dem jag litar på alla dagar och alla nätter.

You won't know


Han sa det jag aldrig glömmer och det ingen någonsin kan ta. Han är i månen som är både min och hans... i silverkant och pärlemor. Vårt ljus kan utplåna det mörkaste mörker, och göra kristaller av djupa floder av tårar som aldrig skulle ha spillts.

Ett ljus för dig och ett för mig. En miljon för oss.

You can fire everything you've got
and when you think I'm sunk
I will float on ...and die
I am fine to put your gun to my life
And know I'm scared it won't fire right
You won't know...
You won't know...
You won't know...
You won't know...


We're never gonna feel as full as we felt.


You won't know


On the day that I show up they'll be completely out of their forgiveness supply


Vi orkar och vi kan tillsammans och vårt ljus ska aldrig ätas av mörker. Vår sista stjärna ska lysa för oss på natthimlen som alltid förblir av sköraste glas och skimrande glitter av soluppgång.

~*~

186 dagar kvar.

Kommentarer
Postat av: Empi

Jag ska ge dig en kram imorgon :)

2007-05-30 @ 21:03:27
Postat av: Jennie

Du skriver så fint ;_;

2007-05-31 @ 09:00:54
Postat av: Cajsa

Love you

2007-06-05 @ 21:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback