But I will stand

image77 Det är nästan ironiskt hur man ser allting i ett annat ljus, ur en annan synvinkel när sommarvärme och långa dagar långsamt får en att glömma bort de korta och mörka. Allting är precis vad det var, men det ser annorluinda ut. Det ljusa som förut lyst starkt och bländande mot den mörka och gråa vardagen är lätt att blunda för nu... blandas ut med allt annat som får plats i huvudet nu när det är tomt och försvinner likt en sval vindpust i den kvävande värmen. Den finns där... men märks inte, hjälper inte... och hur man än vrider och vänder på det så är det lika varmt som förut. Vågade kliv ut i det okända känns trygga i solskenet för vi har sett allting förut... men i mörker och dimma.

I took one big step and I looked away
And then I thought of all the things that I wanted to say
I'm always too late
You never got your story straight
I'm always up late
I think I'm everything you hate


Jag vet vad jag alltid vetat men inte velat se. Kysst av sommar och värmd av kärlek vet jag att jag inte förlorat utan vunnit. We're the young, we're alright.... Vi har inte sett allt och vi vet inte allt än. Livet kommer och vi kan inte göra annat än att ta det som det kommer. Att styra och ställa... fundera ut och ta kontroll är inte alltid det rätta. Sikta mot stjärnorna men flytta inte på dem får att nå dem.

Som jag berättade för L för en stund sedan så har jag haft en händelserik nationaldag. Jag har konstaterat att lokalbussarna struntat i flaggan idag... precis som vi. Jag har tvättat håret och varit på Willys. Riktigt spännande med andra ord! Jag har också dragit igång sommarens och höstens projekt. Det lilla tankefröet i mitt huvud har med sommarvärme och solljus växt till något mer och inom de närmaste dagarna följer ett möte med personer på Globen Arenorna samt mailväxling med skivbolag i New York och London. Don't stop me now. Helt underbart grymt om det skulle gå att ordna... och jag ska göra vad jag kan för att se till att denna dröm blir verklighet.

Om inte ska jag ha kul på vägen... Man ska ha något att jobba för! We're changing history...


Pirre-Nirre med klassen i morrn. Vi äger så det ska även vallfärdas till vår pirre-nirre från B-klassen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback