Will you take me away to a better place?

Johnny Känner mig lite mindre deppig idag... kanske för att jag ska till USA och Karibien. Är inte säker på att det är därför jag känner mig lite gladare men kan ju ha med det att göra... (Johnny Depp får se upp säger jag bara...)

Eller så är det helt enkelt för att det är helg? Kanske en kombination?

Det ösregnar ute och jag känner mig löjlig som tycker om det. Jag känner mig trygg när det regnar, precis som att jag tycker att ljus är mycket hemskare än mörker. Mörker lägger ju sig som ett tjockt täcke kring dig och vad man inte ser, det lider man ju inte av.

Varit en händelserik dag idag. Blev förolämpad av någon liten tjej på thesims2.se (igen, jag vet... småglinen börjar gå mig på nerverna). Suzzina heter hon. Värre unge får man leta efter. Hur som helst talade hon om för mig att om vi skulle gå med i EMU så skulle saker som nu kostar 10 kr kosta 100 kr, vilket hon kom fram till eftersom 10 euro skulle vara ungefär 100 kr. Så hon vräker ur sig att godis t.ex skulle bli jättedyrt (Buu-fucking-hoo godis är ju det mest vitala här i livet) och därför är det en dålig idé att gå med i EMU. Som om vi bara skulle byta ut prislapparna, så att där det står 10 kr idag skulle det stå 10 euro. Är hon helt rubbad eller? Jag påpekar detta för henne (att hennes teori inte stämmer, inte att hon är rubbad, forumet har typ 34657 ordningsregler) varpå hon svarar: "Jag vet att jag är rätt. Jag har läst en bok om euro och kommer från Finland."

Jahaaaaaaaaaaaaa... hon kommer från Finland! Ja men då är det klart att hon har rätt! Ja ni förstår vilken intelligensnivå den här ungen ligger på. Hur som helst tar inte historien slut här, nej när hennes argument är slut och hon är helt överkörd så hoppar hon på mig som person och påstår att vad hon än skriver, och i vilken tråd hon än skriver så attackerar jag henne och bara måste bevisa att hon hittar på och ljuger (pucko-tjejen har tidigare påstått de mest bisarra saker om både Kristdemokraterna och Moderaterna helt utan att basera någonting på mer eller mindre uppenbar fakta). Hon påstår att jag är besatt av att tjata om att jag har rätt tills personen i fråga (oftast hon själv) ger upp och inte orkar skriva mer.

Med tanke på att det var hennes dumma uttalande angående priser på godis som det handlade om så kunde jag här snabbt och lätt argumentera sönder hennes lilla påstående då det ju faktiskt inte alls var någonting jag föreslagit vi snackade om utan att det i själva verket var hon som vägrade inse att hon hade fel. Dessutom är det förbjudet att börja attackera någons personlighet i forumet och dessutom gå så pass off topic som hon gjorde att jag hade extra argument att lägga på och lilltjejen höll ganska snart käften. Att hon orkar...

Om det är någonting jag kan så är det att argumentera och det handlar inte alls om att jag alltid måste få alla att fatta att jag har rätt, det handlar om att dessa små barn inte ska ge sig in i diskusioner om politik och annat om de ska envisas med att hitta på fakta. Nej usch och fy. Slår vad om att denna lilla Finländare (som hon nu tydligen var - jag talade om för henne att hon gärna fick komma från Kambodja om hon ville, vem bryr sig liksom) är eller kommer bli som en anna viss person vi i Popgiirlz känner... *host*. Ja sammanfattningsvis kan jag ju säga att hon är irriterande som fan och är det i princip alla trådar hon uttalar sig i. Hata.

Oh well. Såg Without a Trace ikväll, det är ju äntligen tillbaka med, åtminstone för svenskarna, nya avsnitt. Mer smarty angst åt folket. Jag vet ju vad som kommer hända så allt snack om Martin's livshotande skador gör inte saker mer spännande direkt men jag ser fram emot en ny säsong. Usch vad het Enrique är btw. Jag undrar varför Molly Sims och han gjorde slut...? De bodde ju tillsammans och allt. Känns ju ungefär lika korkat att göra slut med honom som att tacka nej till 15 miljoner...

Kanske kan jag t.o.m få tillräckligt med inspiration till att skriva fler WaT fics nu när det börjat igen? Tycker att jag lyckades ganska bra med den förra, även om den var rätt lätt att skriva; One shot och song fic.

Appropå musik, kolla in Hot Hot Heat allihop! Typ OKGo/The Kooks/The Feeling-sound. Underbart. Har även fastnat för Skye Sweetnam.


Oh, Erika har skaffat Myspace ju! Bra jobbat! Välkommen!


Ska kolla på Las Vegas och uppdatera min Livejournal nu. Vem vet, i morrn är jag kanske EMO igen om ni har otur.


~*~

So, good night, good night,
Walk away from the door,
Walk away from my life.

~*~


Kommentarer
Postat av: elin

HAHAHAHAHHAHA, Ts.se rockar ju fett! :D WIIIHOE. det måste jag kolla.

Postat av: Ida

Men herregud?! Trodde hon allvarligt att 10 kr plötsligt skulle bli 10 euro? Jävla korkad unge! Såna blir man bara så frestad att häva ur sig något genuint elakt emot. Bara skrika hur korkade dom är :P Men men, som den mogna ganska normala människa man är får man väl lägga band på sig.

Ooo, WaT :D Angstigt, men vad kan man förvänta sig? Crime drama som det är...

2006-10-01 @ 16:07:31
URL: http://lifeisfordummies.blogg.se
Postat av: Casha

"VÄÄÄÄH?!" Ska du till Karibien, din jävel... eller är det önsketänkande?
En ny kalender är uppskrivet... ngt mer? :P
Miss You! Ses imorrn

2006-10-01 @ 18:50:18
Postat av: Anonym

Nää?!? När då?! *Aviiis* Jaja, men skor är ju självklart! :P
PUSS

2006-10-01 @ 19:52:51
Postat av: Casha

Oj då, det var jag som skrev det förra, men det antar jag att du fattar!

2006-10-01 @ 19:53:42
Postat av: Stajna

Men SERIÖST. Ska du ta och åka hela vägen till usa UTAN att hälsa på mig? ååh, det kallar jag att prioritera, som fan. Man tackar, man tackar.
(Ställer in mig på att du inte kommer, så att det blir en större överraskning när du väl står utanför min dörr på 35 Alandale Drive Coldwater, Michigan. KOM IHÅG ADRESSEN!!)

Hot hot heat ÄGER :D

2006-10-01 @ 21:42:16
Postat av: Blondii

Dte var ju lite ångest, serious? 10 kronor=10 euro..hmm, okej =S haha

2006-10-03 @ 12:08:32
URL: http://dontclick.blogg.se
Postat av: Malin

ENORM ångest!

2006-10-03 @ 17:02:11
URL: http://piccadillytears.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback