Sorry's not good enough

Pearls Ibland räcker det med att man gör det där man trodde man inte skulle klara för att allt ska kännas bättre. Resultatet behöver inte ens bli det man hade hoppats eller kanske förväntat sig, utan själva handlingen är nog.

Det är rätt otroligt hur mycket tröst man kan finna i så lite. En liten känsla, ett svagt ljus i tunneln kan få en att fortsätta frammåt i dagar, i år. En hand att hålla i kan förhindra det där fallet... den där undergången som vi trodde var nära. Ett litet ord kan innehålla mer kraft än en jordbävning och tala klarare än en handling eller ett helt tal.

Man behöver ibland någon annan för att inte tappa bort sig själv. Någon som kan påminna en om vart man är påväg, varför man inte bara ger upp och låter timmar, dagar, år... livet, flyta förbi likt en flod av tårar på din kind.

Himlen faller över oss, din himmel, min himmel - vår himmel. Kanske har vi skapat vår himmel kanske har vi skapat en hel värld runt omkring oss men det gör ingenting. Den finns där och den försvinner inte så länge vi tror på den... vi får aldrig glömma... aldrig sluta tro.

Våra drömmars pärlor trär vi på tråd och halsbandet glittrar i sol och stjärnregn tills dess varma sken är allt vi ser, allt vi vet. Tråden är skör, likaså livet och med hjärtan av glas kan vi när som helst krossas...

...men vi glömmer aldrig.

Vissa saker vet jag alltid. Jag vet hur det doftade, jag vet om det var varmt eller kallt. Jag lever stundvis i minnets fångenskap. Men vill jag släppas fri?

Riding high on love's true blue light

Kommentarer
Postat av: Emfan

Det här lyste upp min annars så hemska dag...! :)

2006-10-16 @ 18:05:20
Postat av: Ida

Väldigt filosofiskt av dig, Malin :D

Postat av: Stajna

Malin du skriver så jävla vackert, vet du det? ÄLSKAR DIG.

2006-10-16 @ 21:27:55
Postat av: Casha

"Våra drömmars pärlor trär vi på tråd och halsbandet glittrar i sol och stjärnregn tills dess varma sken är allt vi ser, allt vi vet."
Malin, lyssna på mig nu! för går du klart IB (du kan ju inte lämna oss!), sen skiter du i allt och alla, och blir poet på heltid! Jag skämtar inte! Sjukt fint, som alltid! Älskar dig, Puss&Kram

2006-10-16 @ 23:00:01
Postat av: Anni

Såg att du hade kommenterat min blogg.
Vilka gymnasier/linjer har intagningsprov (i Stockholmsområdet?)

2006-10-17 @ 21:21:37
URL: http://www.anni.bloggagratis.se
Postat av: Malin

Vad fint skrivet, din blogg är jämt så fin!

2006-10-18 @ 18:22:29
URL: http://nogg.se/lillasmulan
Postat av: Josefin a.k.a tvsekt

och här måste jag hålla med Ida. vi har en filosof in the tvsekt.

2006-10-20 @ 13:41:59
URL: http://thewayyoutoldme.blogg.se
Postat av: Ella

Åh hej Malin, kul att du hittade till min blogg.
Så nu kan ja följa ditt liv, så som jag hoppas att du kommer följa mitt ;D

Take care, love Ella

2006-10-21 @ 11:08:40
URL: http://ellastensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback