The angel from my nightmare...

Angel Varför får han mitt hjärta att banka så där hårt? Det var bara ett telefonsamtal men även om jag inte vill erkänna det för mig själv så räckte det långt. Jag vet att jag kan fortsätta kämpa. Jag saknar dig varje dag, James.

 Ibland kommer jag på mig själv med att drömma om dagen då detta är över. Då han är fri och helt och hållet sig själv igen. Det kanske är lika bra att blicka framåt. Bakåt kommer vi inte i alla fall… tyvärr.  

”It can all go back to normal” säger han och jag vet att både han och jag vet att det kommer ta tid. 

De dagar jag är nära att ge upp litar jag på att Susanne är starkare. Vet inte om det faktiskt är så eller om hon gör ett himla bra jobb med att låtsas… Det spelar egentligen ingen roll, för än har vi inte gett upp. Inte ens de dagarna jag kan känna i mig, i luften att han har det jobbigt, inte ens då har jag gett upp. Hur skulle jag kunna göra det? I två år har han funnits där för mig… lyssnat på allt det där som jag inte säger till någon annan. Han har fått mig att skratta när jag trodde allt jag kunde göra var gråta. Han är min… ledare fortfarande… den som jag alltid söker svar och tröst hos.  

Susanne behöver ha tillbaka honom. Han behöver få tillbaka sitt liv.  

Where are you?
And I'm so sorry
I cannot sleep
I cannot dream tonight
I need somebody and always
 

Här hemma händer det saker, som vanligt. Cajsa har fått sitt svar, och det har även vi och det blev inte lättare eller bättre för det. Ingen av oss andra kan förstå hur det känns för dig Cajsa… vi kan inte ens försöka men jag vet hur det känns att sakna någon så mycket att man i mellan åt tvivlar på hela världen. Jag vet hur det känns att tappa kontrollen och att stå hjälplös alldeles ensam helt plötsligt. Jag vet hur det känns att ha så starka band till någon att man känner när personen är glad och ledsen. Jag vet hur det känns när ingen i ens omgivning förstår varför och hur…  

Vi kan aldrig veta exakt hur smärtsamt det är eller precis vad du känner men en sak vill jag att du ska veta, du kan alltid lita på att vi finns här för dig på vårt sätt. Vi kommer alltid hjälpa dig så gott vi kan. Vi kan growla Björnen Sover (vissa av oss i alla fall), vi kan skratta tills vi får ont i magen, vi kan trasha ett rum på mindre än två minuter och vi ska krama och pussa på dig tills du är så trött på oss att du kastar mandariner på oss. Vi ska hitta på skumma lekar i Röda rummet och vi ska tillsammans ta över världen en vacker dag… 

… och jag ska göra mitt bästa för att se till att Stina håller käften om både sitt visum och sin gröna väska resten av sommaren ;)  

Like indecision to call you
And hear your voice of treason
Will you come home
And stop this pain tonight?
Stop this pain tonight
 

Världen är liten och den krymper mer och mer för varje dag som går. Samtidigt som person efter person jag träffar visar sig ha en plats i pusslet, vara en bit i kedjan så snurrar min värld fortare och fortare.  

Katta, James, Susse… Katta… Susse, James… Marcus? Aha, Marcus. Plötsligt känner jag att jag nog förstår varför Shelly ryter och säger ifrån, varför hon paranoid och livrädd stretar emot som en galning. Jag kommer aldrig att förstå hennes avundsjuka och hennes ilska men jag förstår hennes förvirring. Lite mindre sexuella relationer hit och dit och lite mer sitta ner och lyssna på varandra kanske skulle vara på sin plats… Jag tror nog att det är det vi behöver men lust är en alldeles för stark känsla och riktigt farligt blir det när det blandas med krossade hjärtan, avundsjuka och saknad.  

Samma sekund som jag tror jag har lösningen och jag tror han har berättat allt så kommer något nytt fram och en ny person vaktar en pusselbit som jag behöver. Jag behöver biten till det pussel som jag vet jag måste lyckas bygga ihop för att bilda min vardag någon gång innan skolan börjar igen.  

Så fort mitt liv vänds upp och ner är det som att EF i någon form ligger bakom det. Fler telefonsamtal… fler överraskningar. Jaha, ja då ska man till Malta helt plötsligt. Den 10 augusti åker jag. Ja man vet aldrig vad EF hittar på.  

Jag missar Grillens spelning men å andra sidan är ju Pär där och han är ju faktiskt kär. Vad mer kan man begära?  

Jag är glad, jag vill skratta. Jag är ledsen, jag vill gråta. Jag vill skrika, jag vill hoppa och springa. Är det kanske detta som kallas att leva? Det snurrar, fortare och fortare och jag kan inte få det att sluta. Färger till tusen, ljud höga och låga… värme och kyla. Jag börjar förstå varför ingen kan ta sig ur livet levande…
 
Don’t waste your time on me
You're already the voice inside my head
I miss you, miss you


Kommentarer
Postat av: Lipsillen a.k.a. Cajsa

TACK, Malin! Du fattar inte hur mycket det betyder att du förstår och att ni alla finns där för mig... och hur skönt det känns att veta att någon annan förstår hur ont det gör. Jag är så lycklig som har er! We'll wish this never ends. See you soon:) Puss. Tack

2006-07-19 @ 12:04:08
Postat av: Cajsa igen...

Dom är visst lika! Erkänn...! Liiite? Men jag lovar att jag aldrig ska nämna det i din närvaro igen, aldrig ;) Pussar på dig igen

2006-07-19 @ 12:06:38
Postat av: Stajna

Va fan mail! Du missar ju inte bara grillens spelning.. du är borta när jag åker.. Men jag får ha nåt slags avskeds party innan dess eller nåt. Det fixar sig! Vi kommer ju ses snart igen ändå ;)

Så jävla fint skrivet mail, som alltid.

2006-07-20 @ 21:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback