Helg och fodelsedag

Idag fyller min van Kaitlin ar och det ar svart att hitta fina fodelsedagskort har i Danmark, pa engelska, tycker jag. Jag tycker om att skicka kort och skickar nog ovanligt manga julkort och tack-kort till folk om man jamfor med andra i min alder och en del av forklaringen ar kanske att det fortfarande ar lite mer forankrat i den engelska kulturen. Nar jag inte kunde hitta det perfekta kortet till Kaitlin sa bestamde jag mig for att plocka fram fargpennorna och helt enkelt gora mitt eget. Hade jag haft mer tid pa mig, eller hon inte bott i USA, sa hade jag fatt bilderna printade ocksa, och faktiskt skickat dem som ett fysiskt kort, men nu blev det ett fargglatt och uppskattat sms istallet. Pa sa vis visste jag ju att hon fick bilderna precis exakt pa sin fodelsedag ocksa, och det kan vara svart annars nar man skickar kort med posten, speciellt nar de skal sa langt som till USA.
 
 
Mina vanner bor sa utspritt i varlden sa vi har manga kalas och fodelsedagsfiranden over Skype faktiskt. Darfor har jag alltid ballonger och annat pynt hemma. Da mots vi pa Skype tillsammans och skalar i Champagne och firar tillsammans. Det ar ett mysigt alternativ nar man inte kan traffas pa riktigt men vill gora mer an att bara ringa eller skicka ett sms.
 
Efter hemmagjord kebabrulle till middag och jordgubbar till efterratt ar jag nastan reda for att ga och lagga mig kanner jag. Det har varit en intensiv vecka pa jobbet infor vinterferien och eftersom manga tar hela vecka 7 ledigt har sa har vi jobbat pa lite extra for att fortfarande halla oss i fas och det kanns i hela kroppen nu. I helgen ska jag tvatta, packa sommarkladerna och skriva ut ESTA och allt annat infor resan till Los Angeles pa tisdag. Viktigast av allt ar nastan somntabletter och det har jag aldrig kopt i Danmark forut (koper dem vanligtvis i Kanada eller USA) sa det ska bli spannande. Jag tror inte ens att apoketet har oppet pa lordagar (och absolut inte sondagar) sa det far jag kanske klamma in pa mandag. Ibland ar det krangligt att bo i Skandinavien. Lika ofta ar det en riktig lyx saklart med barnomsorg, social trygghet och en val fungerande demokrati. Jag klagar inte... men man kunde ju onska att apoteket hade oppet lite mer...
 

Kommentarer
Postat av: ISA

så kreativt och fint! hoppas hon blev glad :)

Postat av: Lis Mari

Det ser tjusigt ut! Men jobbigt med apotekstider, det är ju på helgen man har tid att gå dit ^^

2016-03-10 @ 12:04:51
URL: http://lismari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback