And see the world hanging upside down

Vissa dagar kanner jag mig valdigt popular - speciellt nar telefonen ringer pa minuten klockan 9 for att det ar den tiden man far ringa till folk har i England. Just nu, da de flesta av mina vanner ar lika inne i sin revision som jag ar, ar det mest rekryterare som ringer till mig. Aven sa idag da jag innan lunch hunnit prata med tre stycken. Att soka jobb ar ett heltidsjobb i sig! Det ar nastan sa att man kan skriva ner det pa sitt CV som exempel pa nar man plockat upp time management skills, for att inte tala om proof reading. Det finns sa manga bedrovliga platsannonser dar ute att man nastan blir morkradd! Ett foretag behovde "Swedish speakers" - och annonsen sa "Svenska hogtalare"... och ja, speakers betyder visserligen hogtalare, men i det har sammanhanget sa var det ju svensktalande som det soktes. Jag blir aven trott pa att lasa annonser dar de soker en kandidat med "ambishon"! Det ar inte ens ett ord. Tvivlar pa att det betyder nagot pa nagot sprak alls, och definitivt inte pa engelska. Det ar nastan deprimerande hur daliga britter kan vara pa sitt eget sprak, och definitivt i ett professionelt sammanhang. Nar man laser annonserna kan man inte lata bli att undra hur de som skrev dem fick sina jobb?!

En av de rekryterare jag talade med idag dock verkar riktigt duktig och hjalpsam. Vi verkar forsta varandra val, och jag hoppas att vi ska kunna fixa nagot bra tillsammans. Men det tar pa krafterna och jag tvivlar ibland pa om jag gor ratt som inte ringer tillbaka och foljer upp gallande de mindre kravande kundtjanstroller som jag blir tillfragad att komma pa intervju for. Samtidigt vet jag att om man vet vad man vill, sa galler det att ha is i magen och att vaga vanta.


I ovrigt startade jag dagen med en skal havregrynsgrot
, mer paracetamol och en lang varm dusch. Halsen ar fortfarande tjock och om och huvudet ar tungt, men jag hoppas, hoppas att den har forkylningen inte blir langvarig sa att jag far satta igang med traning och motion igen. Det ar ocksa svart att koncentrera sig pa studier nar man inte mar 100% sa det gar lite langsamt med pluggandet idag igen.

Trots hagel och sporegn hela dagen igar sa utlovades det sol och bla himmel idag, och jag trodde att jag kanske skulle vaga mig ut och ga en stund i alla fall, senare, men nu ser det gratt och trist ut igen sa jag later kanske min forkylning stanna hemma en dag till. Jag borjar tvivla pa att det nagonsin ska bli fint vader har igen.

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad gott och färscht det ser ut, krya på dig!

kram

Postat av: amila

Svar: jag har arbetat som vikarie i ett år nu men i höst kommer hon som jag vikarierade för tillbaka från sin mammaledighet och då får jag säga hej då :)

2012-05-17 @ 17:24:53
URL: http://frokenpositiv.blogg.se/
Postat av: alexandra ekstrand

delicious!

2012-05-17 @ 22:17:23
URL: http://alexandrasmode.com
Postat av: Anna

Ser mumsigt ut! :)



sv: Åh men va roligt att du vet vilken butik jag mena! Dom hade ju sååå himla mycket fint och jag vet precis vilka koffertar du mena ;) Som sagt, där inne hade man lätt kunnat bli fattig hihi.

2012-05-17 @ 23:25:37
URL: http://kallhuvud.blogg.se/
Postat av: Zitra

Besök min twitter blogg :)



(Ledsen om du inte gillar reklam)

2012-05-18 @ 12:58:38
URL: http://zitra.blogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha, det låter bekant med dålig engelska, om det är bedrövligt i England kan du ju tänka dig vad för kaos man stöter på när man bor här borta i Kina!

2012-05-22 @ 12:24:48
URL: http://somekindofpeace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback