Hemresa

Nu sitter jag pa min sang hos mamma, i ett hav av klader, som faktiskt utgor min packning och maste bli just en sadan, en packning alltsa, snarast. Det ar ju sa trakigt att packa dock. Istallet sitter jag mest har och tanker pa annat - vad det blir for vader nar jag kommer hem i morgon, vad jag ska ata till lunch, om jag ska ta pulsklockan i handbagaget eller om jag ska checka in den (blir lite paranoid ibland da jag haft en kamera som fryst sonder in the hold en gang), om jag har pengar pa Oysterkortet, hinner jag ut och springa idag, vad jag ska ha pa mig i morgon...?

Det ska bli 14 grader varmt hemma i morgon sa det far nog bli chinos i alla fall, vilket ar skont att flyga i hur som helst. Springa, det gjorde jag igar morse. Tankte att jag kanske skulle bli pa battre humor av det men det slog lite fel. Istallet blev det blodsockerfall under eftermiddagen och huvudvark pa kvallen. Idag ar jag piggare dock aven om det kanns trakigt att det ar sista dagen hos mamma idag. Ikvall sover jag hos pappa istallet innan det blir Londonflygning tidigt, tidigt i morgon. Needless to say sa var det pappa som bokade flyget - jag ar ett fan av att flyga mitt pa dagen, inte mitt i natten.



Det gick ju ner tillslut i alla fall... ja eller, nastan.


Det kanns konstigt att saga hej da till det har huset nu - nasta gang jag kommer och halsar pa sa bor det nagon annan har. Min mamma och de tva av mina broder som bor hemma fortfarande flyttar namligen till Uppsala nasta manad sa da blir det dar jag far komma pa besok nasta gang det ar dags och det blir sakert trevligt det med. Jag var med och tittade pa lagenheten nar mamma var och skrev pa kontraktet forra veckan och den ar jattefin! Men lite konstigt kanns det anda. Vi ar som pa vag mot nytt och frammande allihop i familjen just nu. Alla star vi infor nya utmaningar pa samma gang och det ar nog darfor det kanns extra skrammande.

Kommentarer
Postat av: Mari

Sv. Mm, det är ett intressant fenomen. Tror helt klart att man mer sällan får "h¨ll" ju mer man löper, kroppen liksom vänjer sig. Men ja, vilken teori som är sann vet jag inte...men det är värt att spåna vidare på =)

Postat av: Karin

Hahah nej skandal ju

Hoppas du haft en fin påsk:) kram

2012-04-09 @ 14:22:40
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: anna

Fin blog du har, även om jag inte känner dig så är det kul att följa hur du har det i london :-) . Roligt att du kikade in till mig och min blogg.



/Anna

2012-04-09 @ 16:35:50
URL: http://www.sweettreatswithlove.blogspot.com
Postat av: Jennie & FrökenFlis

Vart har du du varit någonstans? :)



Ja men visst är kalkonfärs gott, och ett bättre alternativ till vanlig köttfärs :)



Kram

2012-04-10 @ 12:57:23
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: anna

sv: åker till Barcelona en vecka i maj :)

2012-04-10 @ 18:18:34
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback