Borta bra, men hemma bast

...nu ar jag ju dock inte hemma an, men det finns mycket jag langtar till. Det ar ju trevligt att komma hem till mamma pa lite semester ocksa forstas. Bast ar de forsta dagarna nar nyhetens behag finns kvar och jag har full gaststatus hemma. Tomma diskmaskinen eller duka kommer inte pa fraga, Malin har ju kommit anda fran England.

Sen glommer de bort min fancy guest-status ganska fort, och sa maste jag bade diska och ga ut med hunden som alla andra, men det ar ganska vardagsmysigt det med.

Jag langtar dock hem till min egen sang. Jag minns nar jag forst flyttade in och jag nastan tyckte jag drunknade i sangen, for att den var sa stor. Nu, efter 1,5 manad i 90-sang sa saknar jag att kunna vanda och vrida pa mig hur jag vill. Sen ar det himla praktiskt ocksa, nar man laser i sangen och somnar, for halva sangen fungerar som sangbord. Man far plats med telefonen, datorn, bocker... ville man skulle man alltsa kunna bo i min sang foralltid.

Sak nummer tva som jag saknar ar att kunna stoppa in kontakter i ellutag utan att fundera pa var man har konverterare nagonstans. Behover telefonen laddas, sa gor man det, och behover man ladda batteriet i datorn samtidigt, ja da gar det med! Just nu har jag (trots att jag som om det vore nagon slags ritual eller tradition koper samma travel plug pa Boots pa Heathrow/Gatwick precis innan jag flyger varje gang) bara en namligen, sa jag kan bara ladda en sak i taget. Ska jag da ocksa fona eller platta haret samtidigt - ja da blir det katastrof.

Appropa telefonen sa kommer det bli underbart att fa tillbaka internet (aven nar jag ar utanfor wifi-rackhall) och att kunna ringa/sms:a som vanligt igen. Samma galler mitt mobila bredband. Att aka buss/tag utan att i hemlighet twittra om de andra passagerarna borde vara olagligt.

Jag saknar engelsk tv. Jag vill inte titta pa en urvattnad sasong av Robinson, jag vill inte acklas av osmakliga Elon-reklamer och jag vill faktiskt inte se en endaste Beckfilm, aldrig nagonsin. 4oD, BBC iPlayer och ITV Player ar mina basta vanner nar ogonen inte vill lasa mer, C ar ute och alla DVD-filmer ar "trakiga". Finns ingenting battre an ett par avsnitt av Inbetweeners eller en dokumentar om nagot man aldrig nagonsin trodde skulle vara intressant (My Big Fat Gypsy Wedding ar fortfarande bast).

Billiga bocker ar en annan sak som gor att jag nog aldrig skulle vilja bo i Sverige. Jag alskar att lasa och det ar mycket lattare att se till att det alltid finns nya spannande bocker hemma nar de inte kostar en halv formogenhet.

Sen langtar jag tillbaka till mina egna rutiner. Att leva i en resvaska ar bara kul och mysigt i en vecka eller tva. Jag langtar tillbaka till egen veckohandling och matrutiner, mina flatmates och promenader i Richmond Park. Jag vill tillbaka till bussar som gar var sjatte minut och tunnelbanor som gar varannan. Jag vill ga pa bio under hundralappen, och fa riktig studentrabatt pa riktiga saker (inte 2% pa en mac eller 4% pa en skrivare om man koper 6 arsforbrukningar av black samtidigt och allt annat CSN pysslar med).

Jag saknar butikspersonal som halsar och ursaktar sig nar de behover forbi. Jag saknar manniskor som fattar att man ska sta pa hoger sida av rulltrappan, sa att man kan ga upp till vanster och jag saknar min externa harddisk och sladden till min iPod som jag lamnade hemma! Har inte blivit nagon ny musik pa iPoden sedan jag kom hit, och jag kanner redan nu att det ar tur att det finns internet pa flyget sa att jag kan kora pa Spotify och Youtube istallet.

Inte sa langt kvar nu, snart sa... snart ar det hemresa som galler. Men innan det maste jag ju gora det dar trakiga som alltid kommer pa kopet - tvatta och packa. Jag brukade vara battre pa det, brukade ha framforhallning och aldrig stressa pa slutet. Sen traffade jag C... och hon packar helst 5 minuter efter att hon ska ha lamnat huset redan, och av nagon anledning smittar det dar av sig!

Men jag har tur anda, det vet jag, som far det basta fran tva varldar, och som far komma hem till tva stallen.

 


Kommentarer
Postat av: Josefine

sv: Haha tur att vi inte får sån stark mat i vanliga fall! Jag pluggar på heltid ja och jag stannar tills december, men jag kommer defenitivt tillbaka hit!

Postat av: Sofia - Mode, foto & personligt

Allt bra? :)

2011-08-31 @ 13:45:59
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha! Jag har bott har i snart 2 ar och har ocksa alldeles for fa adaptrar. Har tva dock, en till datorn (helig!) och en som flyttas runt for att ladda mobil, fa liv i harfonen, extra skarmen till datorn och DVD spelaren. Varfor koper jag bara inte en till?!

Vad gor du i England forresten? :) Pluggar du ocksa?

2011-08-31 @ 16:12:55
URL: http://shenanigans.blogg.se/
Postat av: Gaymasen

Haha nej det är bara alla fiskaktivister som får det att låta såååå krånligt och det är sååå noga med allting och gör du inte si eller så, ja då får du fängelse. Typ.



Det är bara köra på. Sunt förnuft. Det är tjusigt med akvarium. Även om jag tycker guldfiskar är rätt... boring och fula. Men men. Smaken är som baken, höhö. ;)

2011-08-31 @ 18:11:14
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Gaymasen

Och du gällande han filmfiguren med rött hår: HAHA! Tanken har slagit mig också. ;)

2011-08-31 @ 18:11:48
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Josefine

sv: Haha vilka problem! Hemma har jag min egen dator så då är det lugnt men i skolan så finns inga vanliga tangentbord, men man överlever! :)

2011-08-31 @ 18:30:25
URL: http://linneajosefines.blogg.se/
Postat av: Nicolina

Hej! Jag är jättenöjd med iPad! Batteriet håller hela dagen (kanske flera dagar beroende på hur mycket man använder den!) sen laddas den upp snabbt igen! Det är så smidigt att bara starta om man vill kolla ngt på internet, eller något annat, istället för att starta datorn och ha sig :) Rekommenderas!

Hoppas allt är bra annars!

2011-08-31 @ 20:09:57
URL: http://nicolinaparis.blogg.se/
Postat av: Josefine

sv: Ja, jag går ju i skola där! Det är jättefint men docl svindyrt. Hörde att en tvårums lägenhet gick på 12 mijoner pund!

2011-08-31 @ 20:50:57
URL: http://linneajosefines.blogg.se/
Postat av: CREATIVES - fanny&jylice

Hej Sötnos!

Just nu har vi en goodiebag tävling på våran blogg, denna gång kör vi på en full med smink och skönhetsprodukter! Är du sugen på att vara med?



Direktlänk till tävlingen: http://creatives.blogg.se/2011/august/ny-tavling-goodiebag-full-med-smink.html#comment

Kram! /Jylice & Fanny - www.creatives.blogg.se

2011-08-31 @ 21:49:57
URL: http://creatives.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hm, när skickade du iväg studiebekräftelsen då? Jag klickade i min på csn's hemsida i måndagskväll, så verkar som det tar 2-3 dagar för den att registreras.



Jaha, kul! Trivs du bra? Vilket universitet pluggar du vid?

2011-08-31 @ 22:40:54
URL: http://shenanigans.blogg.se/
Postat av: C O L O R S P L A S H

SV: Ja det är jättegott! Åh, det får jag pröva :D låter musmigt de med :)

2011-09-01 @ 16:12:57
URL: http://colorsplash.blogg.se/
Postat av: Trees gravid i London

Låter som du hör hemma härborta ;)

Trivs du och vad gör du här exakt? =) var bor du?

Kramis

2012-02-16 @ 12:54:38
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback