Fear of falling

Egentligen borde det vara forbjudet for mig att blogga sa har tatt in pa handelser (vadda tanker Isabell och andra, det har ju gatt en hel vecka, ja det ar snubblande nara i min varld) da jag har en formaga att nastan som forbanna mig sjalv genom att kliva rakt ur ett moln av handelser och stanka regn eller kasta solsken omkring mig for nastan alltid gar det inte manga timmar innan nagonting hander och hela varlden rasar dramatiskt omkring mig medan jag forsoker komma ihag att andas. En av manga anledningar till att jag aldrig skulle kunna byta plats med Egoina, eller Spiderchick (som jag beundrar och respekterar enormt) ar att saker hander sa fort i min varld, och sa ofta, men jag tar sa lang tid pa mig att vanja mig och analysera att det ofta gar veckor mellan mina inlagg. Lagom tills mitt hjarta har bankat klart genom alla tunnlar av ovis- och osakerhet, jag har vagat mig genom alla morker och gomt mig bakom alla horn - ja da ar dessutom de harda orden som stavas svart pa vitt i min blogg sa personliga och specifikt otydliga att det bara ar jag som vet vad som hant.

Det struntar jag i just precis idag. Jag har haft en bra och lang helg forra veckan, har skrattat mer an jag gjort pa otroligt lange och aven om jag nastan standigt faller i sma gropar av osakerhet och jag sallan tycker sarskilt bra om mig sjalv sa brydde sig inte tiden om det utan flot pa som vanligt, nastan dansade fram och efter ett par timmars somn pa eftermiddagen och med varme i magen kandes det okej att krypa ner i sangen alldeles ensam for forsta gangen pa vad som kanns som ett enda virrvarr av skratt, musik, god mat och lata dagar i sangen i en evighet och lite till.

Veckan som foljde pa min lilla vag och nyfunnen acceptans och fylld social kvot i form av Claire, Sandra och Isabell har fungerat helt okej den med. Tarar och panik raknar jag nastan med i dagslaget och varje kvall som fungerar utan problem ser jag nastan som for bra for att det ska vara sant - och sa ar det oftast ocksa. Ibland ar det lattare att halla emot nar Claire ar hemma och vaken och nara, och ibland ar det helt tvart om, men nar hon haller ihop, ja da faller allting sonder nar hon slapper.

Jag staller mig sjalv, och varlden sa manga fragor de dar natterna, nar klockan slar 03.00 och jag magiskt nog kanner att allting jag trodde var ratt ar helt fel. Jag saknar kvallarna da det var okej att kanna hur ont det gor. Jag saknar nar saknaden var kall, hard och skarp. Att inte kanna nagonting ar det varsta jag varit med om och att rakna dagarna, veckorna... manaderna ar som att rakna regndropparna pa fonstret, snart ser de likadana ut och de flyter ihop. Kallt, vatt och gratt.



Katherine Jenkins var helt fantastisk i lordags nar vi sag henne da hennes turne kom till London och the o2 Arena. Jag vet inte alls vad vi hade forvantat oss men det var en helt otrolig show hon bjod pa! Det var som att se 10 musikaler i samma forestallning och hon ar sa sot och snall att man nastan svimmar! Escala var forband och fick aven spela i ett av Katherine's nummer, vi kande oss alldeles stolta over dem! Sa roligt och vilken upplevelse!

I morgon ska jag traffa tjejerna som jag ska gora min Moot med (nervost!) och i helgen ska jag gomma mig fran resten av varlden med Sandra och forsoka att inte ha for mycket panik over min sista vecka innan de tre veckor jag har ledigt over pask och alla timmar av saknad de innebar.

Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

amen du är flitig som vanligt (: överlever du pluggandet? jotack allt är bra här, ska snart bege mig till min lilla farmor är det tänkt

Postat av: Linnea

Sv haha ja eller hur, det är lite knäppt faktiskt. Man vill ju att någon ska dela med sig lite, av något annat! Jag kanske inte är världsbäst på att komma på roliga grejer själv, men jag skriver åtminstone inte bara om nagellack.. Förutom en gång, då jag undra hur fasen man lyckas UTAN att kladda ner hela fingret haha.

2010-03-22 @ 15:46:35
URL: http://katinaheldine.blogg.se/
Postat av: amandaN

sv: HAHA men då har vi något gemensamt... diskar inte förrän jag måste (= all porslin är slut) tvättar inte förrän jag måste (= alla kläder är smutsiga) och städar inte förrän jag får ryck :P hahahah eller man ska få gäster. Det är ett bra tips, ta hem folk för då måste man hålla rent ;)

2010-03-23 @ 00:55:06
URL: http://amandaniva.blogg.se/
Postat av: Jessica

Sv: Både mina föräldrar och mormor&morfar har haft egna kennlar i över 20 år, så jag har träffat på en hel del "hund/kennel-folk" i mitt liv, det finns dom som är riktigt oseriösa och inkompetenta där med kan jag lova dig. Så att svara på en annons på blocket kan ibland vara mer seriöst, dock inte den här gången.

2010-03-23 @ 08:28:43
URL: http://jessicatheresemarias.blogg.se/
Postat av: Miss0 - svensk tjej i Oslo

Haha bra att det finns nån mer som brukar ha banan i tacos ;D Har inte alltid jag har det i men ibland så. Norrmännen här är lite skeptiska ;D



Du bor i England?

2010-03-24 @ 00:30:59
URL: http://www.miss0.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback