Nytt pa vag fran England

Med mindre an tva veckor kvar till LA sa bestallde jag nagra nya bocker fran Amazon harom dagen. Det jag saknar mest fran England ar bland annat Amazon och Amazon Prime. Jag avslutade mitt Prime-konto direkt efter att jag mera permanent flyttade till Danmark for det ar bara sloseri med pengar om man inte bor i ett Prime-land, men gor man det sa ar det verkligen perfekt. Var andra manniskor i Danmark koper bocker det forstar jag inte riktigt - i alla fall om man inte vill helt ruinera sig och man hellre laser pa engelska an pa danska... men jag bestaller i alla fall fortfarande mina bocker fran Amazon. Varje manad ungefar bestaller jag 3-5 nya bocker och pa sista tiden har det blivit mycket Osho och liknande. Den har gangen ar det mer blandat.
 
1. Thrive, av Arianna Huffington, som ar co-founder av Huffington Post. En van till mig skriver for dem och Arianna har sa spannande ideer nar det handlar om ledarskap, somn, meditation och ambitioner sa det ska bli superintressant och inspirerande lasning. 
 
2. Big Magic - Creative Living Beyond Fear, av Elizabeth Gilbert. Jag ar nog en av fa som faktiskt varken last Eat, Pray, Love eller sett filmen... och jag tror inte att det ar nagot jag kommer gora heller, men samma van som skriver at Huffington Post har ocksa lange dromt om att skriva en bok och hennes ide ar sa genialisk att det riktigt kliar i mina fingrar redan. Den ar inte skriven an men jag vet att det skulle kunna bli en sa fantastisk och viktig bok for manga unga kvinnor. Hon har fastnat lite och har mest kort fast i sin egen radsla. Hon fyller ar senare i februari och den har boken handlar just om den kreativa processen och hur man vagar lita pa den, darfor har jag bestallt den till henne som en fodelsedagspresent. Mojligtvis laser jag den sjalv senare, men i sa fall pa min iPad. Jag har kikat pa den pa Arlanda tidigare och omslaget ar annu mer fargsprakande och fint i verkligheten.
 
3. The Life-Changing Magic of Tidying av Marie Kondo ar nog den bok i samlingen som passar in bast i mitt Amazon-monster. Jag har last otroligt mycket om mindfulness de senaste tva aren och lever egentligen ganska minimalistiskt redan som det ar. Jag har arbetat mycket med att forenkla min vardag, meditation och att tillata mig sjalv mera andrum sedan jag blev utbrand och aven sedan jag larde kanna J battre. Han har kommit med manga av boktipsen som hjalpt mig arbeta mig tillbaka till en mer stressfri vardag. Den har boken var inte ett tips fran honom, men jag skickar den helt sakert vidare till honom om den ar bra. Det var nagon annan som tipsade om den och jag ar alltid oppen for att lara mig mer om sma och stora forandringar som lugnar sjalen.
 
4. Data & Goliath, av Bruce Schneier far absolut komma med i resvaskan nar jag flyger till USA. Det ar halvt for nordigt noje jag ska lasa den har boken om data privacy och hur myndigheter och stora foretag som Facebook och Instagram samlar och anvander anvandarinformation for att salja och skapa mer malinriktad och segmenterad reklam, men ocksa for jobbets skull. Jag tycker att det ar bade skrammande och spannande pa samma gang och vi har ett fint samarbete med bade Facebook och Instagram plus att jag har en fot i den varlden sjalv, aven utanfor jobbet sa det ar alltid viktigt att vara sa palast som mojligt om hur vi idag inte ar konsumenter nar vi lamnar ut information om vara liv och vanor online, men faktiskt sjalva produkten. Det ar oss sjalva vi later dessa foretag salja vidare. Samma sak har - ar den bra sa lamnar jag kvar den hos J innan jag aker hem, sa att han ocksa far lasa den. Vi har samma smak nar det kommer till bocker och laser ofta samma.
 
Nu senast var det Revolution av Russell Brand som vi laste tillsammans och vi bada tva alskade den verkligen. Jag har lanat ut min kopia till en van nu, sa skall nog bestalla hem den igen sa att jag har en i bokhyllan. Ofta koper jag tva av bocker jag verkligen gillar, sa kan jag alltid ge bort en kopia till en van om de kommer pa besok och hittar nagot i bokhyllan de vill lana. Det ar sa sallan man far tillbaka bocker man lanat ut och det kanns sa trist att tjata. Da ger jag hellre bort dem i present.

Kommentarer
Postat av: Emely

Kul med nya böcker. Har du några favoriter att dela med dig av? :)

Postat av: Linnea Aurora

Åh älskar Russell Brand (och Revolution!!) tror inte jag har hört någon nämna att de tycker hans bok är bra utom du! Nu känner jag att vi har ett band, hahaha ;))

Kan tipsa om bookdepository.com förresten! Utöver Amazon! Bra priser och fri frakt i hela världen!!

2016-02-04 @ 21:37:57
URL: http://linneaaurora.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Amazon Prime ar bäst! Visste faktiskt inte att det inte finns i skandinavien?

Svar: Nej, det ar ju darfor jag plockade bort det fran mitt konto nar jag flyttade. Jag har ett engelskt Amazon-konto, men Prime ar inte giltigt utanfor UK/US sa det fanns ingen anledning till att ha Prime kvar. :(
Malin

2016-02-06 @ 23:54:56
URL: http://ikalundin.blogg.se
Postat av: Cassandra Haraldsson

Verkar vara bra böcker! :)

2016-02-10 @ 22:18:58
URL: http://sensor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback