Nar framlingar vet bast...

Jag har sett nio avsnitt av Jane The Virgin pa tva dagar. This addiction is no joke. Jag stod emot lange och tankte att det ar inte smart att bli beroende av ytterligare en tv-serie just nu nar jag precis ska byta kontrakt, flytta och har Js saker att sta i men sa behovde jag distrahera mig sjalv fran allting nar det plotsligt kandes lite mycket allting och nu ar jag fast.
 
Efter fyra timmars somn, ett gang arga sms, frustrerade Tweets och stottande direktmeddelanden sa sitter jag i alla fall pa Arlanda med min van M i huvudet pa repeat. Det ar inte ditt ansvar, det ar inte ditt fel, du kan inte ta pa dig allt ansvar i hela varlden hela tiden. Jag kan inte fixa detta, jag kan inte losa det. Det ar inte mitt ansvar... men det ar svart. Ett litet gang helt frammande kvinnor pa internet (med forslagsvis for mycket fritid) har bestamt att livet inte ar rattvist - och sa ar det ju, men att det ar mitt fel. Tonen ar kanske lite extra hard just for att de faktiskt inte kanner mig. Jag ar en avatar pa Twitter i deras ogon, inte en person. Jag ar del av Js PR-maskin i deras ogon, jag har inte kanslor, jag har inte ratt att tycka och tanka sjalv.
 
En sak ar saker i alla fall - jag ar glad att jag inte kanner nagon som beter sig lika barnsligt och att vad de an sager sa ar jag en helt egen person med egna varderingar och egna kanlsor. Ingen bestammer over mig och mina tankar. Jag far vara glad och positiv om jag vill. Jag far sta stolt vid Js sida och jag ber inte om ursakt for det. Daremot far det mig att fundera over varfor manniskor blir sa olyckliga att de tillslut blir allergiska mot lycka i allmanhet. Andra manniskor far inte heller ma bra.
 
Det liksom brast i natt. Jag var trott och sliten som det var och jag visste att jag skulle saga hej da till hunden och mina broder om bara nagra timmar. Det krop stress i hela kroppen och min enda livlina dar en stund var J som sa precis ratt saker och M som satte ner foten och fick mig att forsta att jag inte kan ta at mig mer av det har nu.
 
Nu ska jag forsoka samla mig sjalv, kanna mig trygg i att jag vet vem jag ar och sova ikapp lite pa flyget till Kopenhamn. Jag har en lagenhetsvisning att ga pa i eftermiddag och en hemsida att bygga.
 
 

Kommentarer
Postat av: Louise

tack snälla du för dina fina ord blev helt tårögd <3

tack för tipsen ska ta och kolla in den serien :)

Postat av: ronja

fin blogg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback