Tillbaka till verkligheten

Nu har jag inte bloggat sedan januari och det ar det langsta uppehall jag haft fran min blogg sedan den startades. Jag har bloggat lite pa annat hall (har en blogg pa engelska ocksa) men det ar anda den har bloggen jag vaxt upp med och jag vill absolut inte tappa den.
 
Sista fredagen jag hade inne pa kontoret var inte superprodutiv for da hade vi spa-dag pa jobbet med manikyr, massage, frukt och mysiga sallskapsspel och fika. Baren oppnade redan efter lunch (vi har oppen bar pa kontoret... valdigt brittiskt) och vi drog aven igang en tavling lite spontant dar vi satte upp bebisfoton pa oss sjalva pa en vagg och sa var man tvungen att gissa vem som var vem. Till och med med dessa tva fredagar i bagaget sa kanns den har dagen annu lugnare! 
 
Jag och en kollega ar ute pa jobbresa till Sverige faktiskt och befinner oss pa Oland av alla stallen sedan i onsdags. Vi bor pa Skansen, dar vi alltid bor nar vi ar har och har det mysigt och lugnt i det fina, torra vintervadret. Jag har lite smaplock att gora for nasta stora projekt jag har men ingenting som ligger och stressar vilket ar skont. Har pa Skansen finns det spa och mojligtvis varldens godaste mat sa det kanns extra lyxigt att vara har i ett par dagar nu nar jag jobbat sa intensivt hela aret. Just det har projektet och nasta ar mina sista for i ar och direkt, dagen efter att nasta projekt ar klart sa gar jag pa semester i en hel manad.
 
 
Sist jag bloggade var jag precis pa vag till Dublin for jobb och nu ar jag alltsa pa Oland for jobb. Livet ar ungefar precis likadant med andra ord. Saxa, du ville att jag garna skulle lista landerna jag flugit till och kanske missar jag nagot nu men Danmark, Irland, Norge, Finland, Tyskland, Estland, Lettland, Litauen, Ungern, Holland, Schweiz, USA, Spanien, Frankrike, Kanada, Belgien, Sydafrika och Ryssland har jag flygit till med jobbet. Och Sverige da saklart, for flyger ju hit och jobbar ocksa precis som att jag aven har vissa projekt lokalt hemma i England. Pa semester har jag aven varit pa andra stallen men just for jobbet tror jag att jag fatt med alla lander ovanfor.
 
Jag gladjer mig verkligen at att det inte regnar har och njot hela vagen nar jag tog en promenad i morse, trots att det blaste hart. Sa lange det ar torrt ute och man har ratt klader pa sig sa ar det mysigt med kyla kan jag tycka. Jag gick langs vattnet och i morgon tanker jag satta pa mig riktiga skor och ga langre. Idag var jag namligen tvungen att ga tillbaka och ata lunch med min kollega. Nu sitter jag pa mitt hotellrum och dricker kaffe och ater delicatoboll med Marianne-smak. Gott, men hade garna fatt smaka mer mint! I kylen star en Loka paron och vantar - lyckan ar total denna fredag!

Kommentarer
Postat av: Johanna Fåglund

Sv: Du anar inte hur avundsjuk jag blir haha :P Jag hade nog inte kunnat få fram ett enda ord om jag skulle träffat dom och skämt ut mig totalt.
Jag vill verkligen, men det är svårt att hitta någon som vill/kan åka med ända till london för att se dom (fast har lyckats två gånger iaf :p). Ska du se dom då? :))

Postat av: Sofia - Lever drömmen i LA

åh vad fint!

2013-11-17 @ 02:16:05
URL: http://byfia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback