Travel bug

Pluggandet gar lite trogt nar det finns mycket annat som snurrar runt i huvudet. Fick ihop en lista med hotellalternativ till min pappa igar kvall i alla fall men jag ar langt ifran fardig nar det kommer till pasken och ledigheten i allmanhet. Storsta delen av mitt jullov forsvann da jag hade otroligt mycket plugg just over jul och kanske ar det darfor som jag hoppas kunna gora pasken till en lite roligare och mer avslappnande tid. Jag kanner att jag inte riktigt fick njuta riktigt av familj och vanner sa som jag hade behovt. Nu har jag dock ytterligare en uppsats att skriva just over pask - och sen ar det ju sa mycket annat som maste klaffa. Jag onskar jag kunde vara i alla varldens horn samtidigt, men det gar ju inte. Rent tidsmassigt, men ocksa ekonomiskt sa maste jag vara realistisk.

Tanken var att jag skulle forsoka pussla ihop Danmark + Tyskland + Sverige och sen flyga tillbaka hit till London tillsammans med min pappa och bror lagom till deras Londonbesok. Danmark ar inplanerat, bokat och klart, men hur ska jag nu fa in bade Frankfurt och Stockholm dar i mellan?

Det visade sig vara nastintill omojligt da det tydligen inte gar att flyga direkt Frankfurt-Stockholm. Sprang in i en kille pa puben i vintras som pastod sig ha sitt eget flygbolag pa g, och tyckte att vi behovde varandras nummer sa att han kunde flyga mig jorden runt. Kanske skulle ha tagit hans nummer i alla fall! Hade varit praktiskt nu.

Nu har beslutet kanske tagits at mig och det ar med blandade kanslor som jag later det sjunka in. Det kanns alltid lite battre att fa behalla kontrollen och faktiskt fa ta sadana beslut sjalv, men a andra sidan sa ar det som det ar och jag har varit pavag down this road forut och kanske ar det ett tecken jag borde ta till mig nar saker alltid kommer i mellan. Det kanske betyder nagot? Om man maste kampa sahar hart for nagot sa kanske universum helt enkelt forsoker signalera att det inte ska handa?

A andra sidan har jag aldrig varit nagot vidare fan av att lata odet bestamma over mig, utan tycker om att skapa mitt eget liv och mina egna omstandigheter. Vill man, sa kan man. Oftast i alla fall.


Men nu maste jag plugga vidare. Sitter pa campus idag och forbereder infor en Employment Law tutorial som jag har pa torsdag.
Trivs sa daligt hemma just nu, trots Emma som ju ar en perfekt flatmate i och med att hon ocksa ar en av mina basta vanner men var andra flatmate har bestamt sig for att jag ar roten till alla hans alldeles egna och barndomsdjupa problem och osakerheter och jag har funnit mig i att det enda jag kan gora egentligen ar att halla mig borta och lata honom gnalla vidare helt utan mitt sallskap sa far han val se sjalv hur pass lite jag har med detta att gora da. Trist bara da det skapar konstig stamning hemma och jag riktigt hatar att vara dar just nu. Kanner mig nastan lite tillfalligt hemlos och det bidrar val lite extra till att jag vill passa pa att resa sa mycket som mojligt over pask.

Kommentarer
Postat av: Hayley

Haha jag hade lätt tagit den killens nummer ;) Hade ju varit awesome! :D

Postat av: AnnaMalin

Sv: Visst är den, är kär i den!

2012-03-06 @ 21:35:43
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Postat av: Anna

Usch vad trist med en sådan flatmate (aldrig hört det ordet innan, hehe)



Jag bor nordöst om London i en lite liten by, Coggeshall. Har varit här i två månader nu.



Hur länge har du varit i ENgland och du pluggar om jag förstår det rätt? Vad och hur kom det sig? hihi.. könns som tusen frågor. Finns kanske i ditt arkiv istället...

2012-03-06 @ 22:54:33
URL: http://hjarterdam.blogg.se/
Postat av: Jenny Gunnarsons tankar, foton & musik (Fotograf)

Lycka till!

2012-03-06 @ 23:15:10
URL: http://penajs.spotlife.se
Postat av: Johanna

Haha, såg att du skrev hos Spiderchick och såg att vi båda pluggar i samma land. Sen ser jag även att vi kommer från samma stad hemma i Sverige också!

Kände att jag var tvungen att kommentera det! :)

2012-03-07 @ 11:12:38
URL: http://pandoransbox.blogspot.com
Postat av: Anna

Spännande, då har du ju bott i Landet länge nu. Är det svårt att studera juridik här? Du lär ha en imponerande utbildning när allt väl äl klart. Jag förmodar att du har en väldigt bra engelska dessutom! :)



Jag valde England, för att det var närmre än Nya Zeeland. Jag behövde komma bort ett tag, göra saker för min egen skull och hitta motivbation och driv igen. Som det ser ut nu kommer jag inte stanna i England. Jag gilar landet, men det känns som att mycket av vad jag ser som viktigast finns kvar i Sverige. Men jag trivs och njuter av tiden då jag är här.



Ha en bra dag!

2012-03-07 @ 12:24:22
URL: http://hjarterdam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback