Me and my confidence

Nagra fa timmars somn natten till igar och natten till idag inga alls. Jag gick helt enkelt inte och la mig. Istallet satt jag i min sang, at choklad, pratade med Maja och Ida och sag solen ga upp igen over London. Klockan skulle strax bli sju nar jag kom fram till campus och gick in pa biblioteket en stund. Mjolkbudet hade precis varit dar innan och stallt nyfyllda glasflaskor med mjolk utanfor dorren och det satt bara ett par enstaka overnattande studenter och halvsov framfor datorer eller over tunga bocker. Egentligen borde jag vara trott, tankte jag och kande att jag orkade ju med allt i hela varlden nar morgonsolen lyste genom de nya spada, ljusgrona bladen som pryder traden har. Jag satte det dar pa prov, gick hem en stund senare och bytte om for en 75 minuter lang joggingtur i Richmond Park. Det var nastan synd sa ode parken var med tanke pa den fina vadret och solen lyste vagen fram. Jag hade tankt mig en ganska lugn tur, och betydligt kortare, men efter en hel veckas vila ville benen bara springa vidare och fortare.

Morgonsol pa mitt universitetscampus, strax innan 7 i morse.

Efter frukost, sadar bakvant igen, sa somnade jag. Klockan var inte ens 11, men efter dusch och grekisk yoghurt med farska hallon sa kunde jag inte langre halla ogonen oppna. Sen vaknade jag inte igen forran det var dags for middag.

Emma hade sin pojkvan har over natten, sa nar han begav sig till jobbet nu pa kvallen konstaterade vi bada tva att den har dagen verkligen bara smugit sig forbi. Det kandes som att den dar joggingturen, och morgonstralarna pa campus var nagon helt annan dag och inte i morse. Vi kande bada tva att vi ville ga ut en svang sa vi gick och handlade. Ofta nar vi gor det sa har vi lite brattom, men ikvall gick vi utan handlingslista och hade inget att skynda till eller ifran. Det var skont och efter Sverigeresa foljt av familjebesok och tre intensiva dagar av uppsatsskrivande sa kandes det som att vi knappt haft tid alls att prata med varandra.

Det har varit lite befriande att fa springa och sova bort den har dagen ocksa. Man hinner inte tanka sa mycket da. Hinner inte oroa sig for saker. Ibland onskar jag att alla dagar kunde vara lika anonyma men anda mina egna - med tid for motion, morgonsol och god mat. Samtidigt kan man inte undvika tidstjuvarna i ens liv for alltid. Losningen ar inte att stanga undan sig sjalv och att existera bara i de dar morgontimmarna nar ingen annan ar vaken. Jag maste hitta ett satt att orka rensa ut och bli modig nog att lita pa att jag ar vard mer an sa. Det tar bara en stund att hitta sina egna ben att sta pa och att samtidigt vaga lita pa andra manniskor runt omkring. Det ar en svar balans men jag maste ge mig sjalv en chans.

She lives in me,
She whispers when I sleep,
She says, "you're growing up slowly"

Kommentarer
Postat av: Anna

Sv: Tack snälla du! :)



Haha, jag är likadan. Frostingen är ju så himlans sött så det räcker med max hälften egentligen av det man brukar få på. Bra när man kan bestämma själv istället ;)



Japp resan är en födelsedagspresent till mig själv. Min bästa vän fyller om 2 veckor så då slog vi två flugor i en smäll och firar ihop :) Vi hittade så billiga biljetter dessutom.



Aha usch då.. Hoppas att det kommer finnas jobb till dig när du tagit din examen! Vad är det du har läst?

Postat av: Josefine

svar: Där jag bodde i TW så hittade vi en frisör som var helt okej och inte särskilt dyr heller, men ändå, riktigt dyrt är det om man vill gå till en "riktig" salong haha. Stannar i fem dagar :))

2012-04-17 @ 07:52:07
URL: http://linneajosefines.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Åh, sötaste, jag blir så otroligt glad av dina ord, du anar inte :D Ja, tänk om du bott närmare, då hade det varit en ÄRA att få fota dina bilder till examen <3



Stor kram

2012-04-17 @ 08:59:39
URL: http://madeleines.se
Postat av: Emelie- Modell och kläddesigner med tre egna företag



Vad ska du göra idag? :)



Obs, om du svarar, vilket jag hoppas att du gör så svara gärna i det här inlägget: http://eraey.se/2012/april/vitaminboost.html#comment



Ha en grym tisdag! :)

2012-04-17 @ 09:40:49
URL: http://eraey.se
Postat av: Karolina

Sv. ja smultron är jättegod! :) näe det är lite tråkigt! men så sjukt fina!!

2012-04-17 @ 16:49:22
URL: http://bykarolinaa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag tycker det låter som ett skönt sätt att spendera dagen på. Även om det var bakvänt och dagen bara försvann så verkar du ha fått med sånt som betyder nåt. :)

2012-04-17 @ 21:20:23
URL: http://borninmay.blogg.se/
Postat av: Katarina

sv: Vad roligt att du hittade till mig! Jag har fått receptet. Ska sammanställa, men det kommer upp i bloggen då det är klart. (Tårtan)

2012-04-17 @ 23:44:58
URL: http://brakatarina.se
Postat av: kiwiberries

sv: det håller jag verkligen med om! bra sagt! skillnad på rent och rörigt =)



vacker bild!!

2012-04-21 @ 12:07:26
URL: http://kiwiberries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback