Glad Pask

Det har ju inte blivit nagot bloggande alls medan jag varit hemma hos mamma pa besok - sa nu blir det till att sammanfatta veckan som gatt. Istallet for bloggande har det blivit desto mer god mat, fint sallskap, gymmet, joggingturer, langpromenader och powerwalks. Igar gav sig hela familjen (i full paskkarringsutkladnad) ut pa paskaggsjakt sa nu ar hela huset fullt av godis och stora brittiska chokladagg och jag vet inte om jag nagonsin vill se godis igen. Det tar verkligen inte lang stund innan man trottnar! Tur att det bara ar pask en gang om aret.



Pasklunchen igar blev en stuffed oven roasted turkey, med rostade rotfrukter och gravy saklart! Det finns rester kvar sa idag blir det klassiska turkey sandwiches. Under veckan hann vi aven med en tarta - en morrotskaka i lager, med tva lager vanlig frosting, tva lager chokladfrosting och jordgubbar. Trots att det forstas ar gott sa langtar jag faktiskt hem lite till min "vanliga" mat och vardag. Det blir alltid sa - det ar mysigt med helg och Sverigebesok, men efter en vecka eller sa langtar jag hem till London.


Det blir en extra intensiv tid nu nar jag kommer hem dock, eftersom jag har en inlamning kvar och mina final exams. Det galler att skriva dem sa perfekt som mojligt for nu finns ingen atervando. Det gar knappt att forsta att jag inte ska ga pa universitetet mer nu. Jag ar klar. Desto mer verkligt kanns det dock nar man gar igenom alla jobbsokar-sidor och tittar pa jobbannonser. Nu under paskhelgen ar det klart att man inte far sa mycket respons, och jag har ju inte ens engelska telefonen pa men hoppas att framtiden, i alla fall den narmsta, kan klarna lite snart. Jag ar inte en person som klarar av att sitta och vanta pa slumpen, utan vill planera och veta i forvag. Det ar jobbigt att inte veta vad som hander i sommar.

Kommentarer
Postat av: anna

åh jordgubbtårta! fan vad gott :)

Postat av: Mitt liv i L.A

ÅÅH vilken smarrig tårta :D

2012-04-11 @ 03:09:13
URL: http://camillafogestedt.blogg.se/
Postat av: TBL Sweden

Den där tårtan såg inte dålig ut hörre du! ;)



Kolla in The buried life Sweden om allas våra favorit inspirationer till att allting är möjligt!



Stay awesome

2012-04-11 @ 16:13:49
URL: http://theburiedlifesweden.webblogg.se/
Postat av: Hanna-chan

Det som är kul med rester av påskbuffén är hur lätt man göra sig lite kreativ genom att göra nya maträtter med resterna! :D



Sen lät din smörgås otroligt god förövrigt... :3

2012-04-11 @ 21:57:12
URL: http://klockanhalvtre.blogg.se/
Postat av: Carro

Himmel, blicken stannade direkt på den där tårtan. YUMMIE!



Ja, det var riktigt kul och tufft med military fitness. Känns kul att köra nåt annat och nytt! Imorgon ska vi köra igen. Spännande, det är en annan ledare då också =)



Ja, det ska bli spännande att köra lite pulsbaserad träning nu. Har aldrig gjort det. Och tänkte att det är lika bra att köra på rubbet, även om klockan är dyr, vill ju gärna ha gps och så. Även om jag har GPS i min nike+ så vill jag gärna ha allt i samma manick :P

2012-04-14 @ 18:45:21
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Marie

Mums, den där tårtan såg god ut!

2012-04-15 @ 11:14:57
URL: http://marieguld.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Vilken fantastisk tårta!

2012-04-16 @ 19:17:01
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback