Distance

Relationer ar svara. Speciellt nar nara ar langt borta och tankar och forklaringar faller bort i vinden och distansen nar beslut och agerande nar over hav och kontinenter och kommer fram, slar lite for hart, med horn lite for skarpa. Det ar svart nar vargaden kommer i mellan och det inte finns tid och rum for att fylla i luckorna. Allting ramlar ner i knat pa en i bitar och utan manual eller beskrivning far man i efterhand pussla ihop vad tanken var fran borjan och nar man lagger ihop bitarna fel, eller inte forstar vad de forestaller sa finns personen i fraga, den enda med det verkliga svaret, inte dar. Det ar da latt att tvivla, att komma pa losningar och svar som inte alls stammer overrens med vad som var tanken och tillslut litar man inte pa nagonting.

Jag litar pa dig, men inte pa mig. Jag litar inte pa att jag ar bra nog, pa att jag behovs. Jag intalar mig sjalv ofta att om det fanns plats for mig nara, varfor ar jag da langt borta jamt?


Kommentarer
Postat av: Ida

Relationer är sjukt svåra. Man tror man har alla bitar för en helhetsbild men så visar det sig att bitarna inte ens tillhör samma pussel. Rätt kasst. Och visst är det sjukt att vi kan påverkas av något som vi varken kan se eller fysiskt "ta på". Utan som bara existerar i våra huvuden! Nära kommer alltid vara långt borta, även om personen sitter precis bredvid en...Hmm..

Postat av: kim

ja gud.. önskar att texter hade ett tonläge och melodi. Det hade liksom varit lite lättare då.



Åh vill din bror till portugal? Så kul att han vill söka sig neråt!! :D Vad vill han pyssla med?

Herregud när sågs vi senast egentligen? Oktober i manchester va? Hejsvej känns som ljusår bort!

2011-06-01 @ 23:30:21
URL: http://mellowinspiration.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Relationer måste man jobba på. Fint skrivet inlägg!

2011-06-02 @ 09:07:18
URL: http://junitjejen.se
Postat av: M E R E I

- Hoppas du får en grym långhelg! Kram!

2011-06-02 @ 15:40:13
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: ida

England är inte så 'bara', jag planerade själv att testa på Londonlivet ett tag innan jag hamnade här, men blev aldrig av. Är fortfarande sugen dock, haha.



Och ja, för att dra den korta versionen så har jag vetat att jag ville plugga uomlands sedan åttan ungefär, och fastnade direkt för Asien, speciellt Japan. Men så lärde jag känna folk i olika länder (online) och började falla mer och mer för södra asien, speciellt Indonesien och Malaysia, så jag tog ett BK-jobb, jobbade som satan i ett halvår och hamnade sedan här i mars 2009, för att kolla läget liksom, och så fastnade jag direkt.



Det finns så mycket kultur och olika människor i detta lilla land, man kommer undan med engelska överallt, affärer och malls stänger inte innan 9-10, här är sjukt billigt, och maten är to die for. Så jag bestämde mig för att stanna på grund av många anledningar, bland annat att jag hittade ett litet college här i Kuala Lumpur som passar mig perfekt. Har även funnit kärleken så det är ju en liten anledning att stanna med, haha.



Hepp, nu blev det inte så kort trots allt :)



Hur trivs du i England? Pluggar du, eller jobbar? Är det London du bor i?

2011-06-02 @ 15:59:33
URL: http://eedasaurus.blogg.se/
Postat av: M E R E I

- Inte? Why not?!

2011-06-02 @ 16:35:22
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: CJ

SVAR: Ja men eller hur! Nästan lite läskigt, så därför tar jag ett litet cola-light uppehåll nu. ;)

2011-06-14 @ 00:38:11
URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback