Bleknande skimmer

Tystnad ar alltid lang. Fredagar ar annu lite langre. For mig ar fredagar, och helgen som foljer; den dar lordagsmorgonen som reser sig i rosa damm mot ljumna plattak och sedan brinner, smalter, bloder ner blodorange och violett over himlen for att samla sig i pastell igen morgonen efter, en definition av avstand som branns mot huden som saknad.
Fredagar ar en paminnelse av allt jag aldrig vill komma ihag, av det jag garna glommer. Jag brukade langta, istallet for att sakna, men langtan brann bort nar avstandet blev djupare istallet for langre.
Jag trostar mig med tanken av att den som inte saknar inte vet vad mer varlden kan vara, inte vet hur vackert det allra vackraste kan bli.
Jag kan stanga undan mycket, springa ifran det och latsas som ingenting. Men tusen mils fredagar och en himmel jag onskar jag kunde klattra over gar inte att springa ifran.
Tystnad ar alltid lang. Fredagar ar annu lite langre. For mig ar fredagar, och helgen som foljer; den dar lordagsmorgonen som reser sig i rosa damm mot ljumna plattak och sedan brinner, smalter, bloder ner blodorange och violett over himlen for att samla sig i pastell igen morgonen efter, en definition av avstand som branns mot huden som saknad.

Fredagar ar en paminnelse av allt jag aldrig vill komma ihag, av det jag garna glommer. Jag brukade langta, istallet for att sakna, men langtan brann bort nar avstandet blev djupare istallet for langre.


Jag trostar mig med tanken av att den som inte saknar inte vet vad mer varlden kan vara, inte vet hur vackert det allra vackraste kan bli.

Jag kan stanga undan mycket, springa ifran det och latsas som ingenting. Men tusen mils fredagar och en himmel jag onskar jag kunde klattra over gar inte att springa ifran.

Jag latsas inte om att det inte alltid varit sa. Jag saknar, jag langtar inte. Langta kan man bara gora efter nagot som finns snart igen.

Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova - Oslo

hahah, du har så rätt!! Det är många ord som saknar och många böjningar som är helknasiga i Sverige och oftast tänker man inte så mycket på det fören man flyttar till ett annat land :D



Ha en fin fredagkväll nu! Kramar

Postat av: adelisa

aah.. :/

2011-07-30 @ 14:26:39
URL: http://aadelisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fint skrivet

2011-07-30 @ 21:18:21
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Mathilda

Åh, så fint. Och sorgligt. Men fint.

2011-07-30 @ 22:41:45
URL: http://ohyesohyes.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Fint skrivet!

2011-08-01 @ 13:37:16
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: AMANDA FALK

vackert skrivet och super fin bild :)

Ha en fortsatt fin kväll!

2011-08-01 @ 19:48:14
URL: http://amandafalk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback