and maybe I'd get there

Bakom twitter, google+ och tumblr kommer bloggen har inne lite i skymmundan ibland. Speciellt nar det inte hander sa mycket, utan man bara reflekterar over det dar lilla, vanliga. Idag har jag i alla fall givit med mig, tagit tjuren vid hornen och gjort arets CSN-ansokan. Att fylla i sjalva ansokan tar ju inte manga minuter, men att hitta email med information som bevisar nasta ars terminsavgifter och klura ut hur jag ska redovisa mina resultat pa basta satt, det tar en stund. Framfor allt sa tar det 2-3 timmar att signera skiten pa slutet med Nordeas e-legitimation. Forra aret tog det 5 timmar, 2 telefonsamtal till Nordea och en hel del tarar minns jag. Det slutade med att Nordea sjalva medgav att den enda losningen nog var att skriva ut ansokan i alla fall och skicka in den pa posten ala 1992.

Idag har val Nordea och deras IT-team tagit sig in i 1997 i alla fall och det tog ju som sagt ett par timmar mindre och det funkade tillslut! Fick installera deras helt vardelosa program och drivrutiner pa tva olika datorer och sammanlagt starta om datorn (och darmed gora om min ansokan) fyra ganger men sen sa! Byta kortlasare fick jag gora ocksa. Nu ar ansokan inne i alla fall och det ar ju skont, men jag hade verkligen onskat att det inte var sa otroligt ostabilt och komplicerat allting. Man blir pa sa daligt humor, och jag har i alla fall valdigt svart for att bryta och starta om efter att irritationen satt sig dar i huvudet.


Nu har jag i alla fall atit fiskbullar i hummersas med artor for att fylla pa blodsockret lite, for att det lag i botten hjalpte nog inte mitt humor och min talmodighet i morse - och vadret, ja det ar ju inte direkt uppiggande det heller! Jag som hade hoppats pa mer tennisvanligt vader idag. Forhoppningsvis blir det finare igen pa tisdag, enligt min telefon i alla fall.

Kommentarer
Postat av: ewe ♥ cheerleader, modell, naturare

Nu är jag hemma och bloggen är igång igen!



Kram!

http://lifebyewe.blogg.se

2011-08-08 @ 11:02:23
URL: http://lifebyewe.blogg.se/
Postat av: nat

Det där med nordeas e-leg. har gjort mig galen flera gånger förrut!! vilket jäkla system. att de ska försvåra saker hela tiden

2011-08-11 @ 21:11:48
URL: http://redhotco.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Aja, nu är ju ansökan inne så nu kan du njuta av att du varit så duktig!

2011-08-14 @ 16:15:23
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: anna

ah, så mycket krångel med ansökan där, haha! skönt att ha det gjort iaf :)

2011-08-22 @ 09:22:59
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback