It showed me what I couldn't find

Jag har varit vaken ganska manga timmar. Det branner och svider i halsen efter en kort men handelserik natt i mardrommarnas varld. Jag drommer ingenting annat, nagonsin och minns inte sista gangen jag dromde nagonting bra eller roligt men man vanjer sig, heter det ju, och visst ar det sa. Ibland minns jag ingenting efterat, och da ar det bara min upprivna hals eller Colins blick over rostmackan i koket som paminner mig - och ibland minns jag precis allting.

Trott var jag forstas, nerbaddad i sangen fortfarande, huvudet fullt av tankar som springer ivag och inte spelar nagon roll, sa jag jagar inte, rattar inte till och inte ens jag sjalv forstar men de blandas med somn. Jag var vaken men anda inte nar sms:et trillade in i min telefon tio i sex och jag skrev tillbaka. Halsont och telefonsamtal till Tyskland for att borja min lordag, och avsluta C's fredag. Som tva band av tid som knyts ihop och loses upp om och om igen pa nya stallen. Trassel och knutar och rosetter av forlat och jag ar har.

Jag trodde jag hade halstabletter i nagon lada men det verkar inte sa, och forsta gangen pa manga ar ar jag sugen pa frukost sa jag ska dra pa mig ett pa board shorts och hoppa pa bussen till affaren. Nar jag kommer tillbaka har jag tid att tvatta en maskin, lyssna pa musik och lasa nagonting som inte har nagonting med juridik att gora och vanta pa att varlden ska vakna.

Senare idag ska jag, Emma och Sunny ga ner till banken och forsoka oss pa konststycket att oppna ett joint bank account for att latt kunna betala hyran for huset fran och med 26 juni - da det ju ar tankt att vi ska hamta nycklar och skriva kontrakt och jag vet precis hur knepiga de ar med bankkonton har sa jag forvantar mig inte att de ska sla nagra kullerbyttor for tre stressade studenter men vi gor det har tillsammans i alla fall.

Mitt hav av tid ligger lika djupt, morkt och kallt framfor mig fortfarande men jag maste vaga mig i snart. Igar stadade jag skrivbordet och bokhyllan och slangde en hel kasse till med papper och annat som inte maste med i flytten och jag forstar inte hur jag kan ha samlat pa mig sa mycket saker under de har tva aren. Jag tanker pa allting som fortfarande ar kvar hos mamma, i kallaren och far nastan svindel. Sa mycket saker jag vet att jag aldrig mer kommer behova ha hos och kring mig, men som jag aldrig skulle kunna tanka mig att slanga eller ge bort i alla fall. Sa mycket saker som ar mina, som jag saknar med hela kroppen, just for att de ar mina. Som ett av fyra syskon sa ar ditt och mitt jatteviktigt. Att ha nagonting som ar bara, bara for mig inte att dela ar stort fortfarande.

Varlden ar klarbla redan och det ar tyst och tomt pa campus. Lordagen vilar fortfarande och just nu ar den bara for mig och det kanns tryggt och varmt sa. Som en hemlighet som fortfarande ar hemlig, eller berattelsen om en utekvall som bara delas mellan oss nar vi bada ligger i vara sangar och alla mil mellan oss ar som osynliga.

Kommentarer
Postat av: Nikita

Sv; How good for you. :) A friend of mine moved to Missisippi to his girlfriend and he told me I should come. But I don't know, it feels so wierd just to move away. Ah! How fun, I told my mum when I was 4 I wanted to go to the english classes, but we didnt get a spot. I learned english before I learned swedish. I was bullied because I didnt know the swedish word for like.. cheese and lobster and stuff ;D



Do you come to sweden often or do you stay abroad?



- Nightmares is the shit. Really, shit. I have 'em alot too, but I dream alot of fun things also. ;p

Postat av: Jenna

Ja, det är ju många som tycker att det förstör med fler böcker men själv kan jag inte låta bli! =)



Kram!

2010-06-05 @ 11:27:44
URL: http://vardagenmedviggo.blogg.se/
Postat av: anna

sv: haha förstår det. england ÄR ju fotboll :)

2010-06-05 @ 12:02:24
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

sv: haha är det så? fan vad kul :)

2010-06-05 @ 13:15:53
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: becciisz blogg

Svar: du har så rätt, man behöver inte vara full för att ha kul. jag var ute nykter på krogen igår och hade as kul, att man inte kan ha kul utan alkohol är bullshit men visst får man dricka lite och kontrollerat, tycker man får det även när det inte är nyår eller födelsedagar. det handlar om att kunna kontrollera

2010-06-05 @ 15:49:47
URL: http://becciisz.blogg.se/
Postat av: elin hallman

sv: Ja men så är det typ med allt, lite perioder :)

Just nu har jag verkligen ring-period ;D

2010-06-05 @ 18:45:54
URL: http://elinhallman.blogg.se/
Postat av: Ida

Svar: TACK SNÄLLA och tack för du peppat och stöttat mig. Det har varit guld med någon som verkligen VET vad jag går igenom :)

2010-06-05 @ 19:13:58
URL: http://lifeisfordummies.blogg.se/
Postat av: Linnea

sv: tack vad gullig du är!

allt bra med dig idag? :)

2010-06-06 @ 13:18:32
URL: http://ehlskling.blogg.se/
Postat av: Jenna

Tack! =)

Det krävs verkligen inte mycket, bara lite strössel och ja, man kan ha på precia vad man vill!



Kram och hoppas du mår bättre!

2010-06-06 @ 14:50:56
URL: http://vardagenmedviggo.blogg.se/
Postat av: Playmates Of Sweden

skit nice blogg du har , kommer tillbaka puzzare :D

2010-06-06 @ 22:38:36
URL: http://playmatesofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback