The geek at your feet says you're neat

image118 Till alla som läste förra inlägget och kände "Oj fan! Det där stämmer ju in på mig... på varje punkt!" och nu känner sig mycket nedtryckt och utpekad, till alla er som helt enkelt känner att livet inte riktigt kommer att bli vad det en gång varit sedan den där dagen då den hemska listan a.k.a de nya lagarna i bloggville postades säger jag såhär...

When everything is going wrong
And things are just a little strange
It's been so long now you've forgotten how to smile


And overhead the skies are clear
But it still seems to rain on you
And your only friends all have better things to do


When you're down
And lost
And you need a helping hand
When you're down
And lost along the way
Oh just tell yourself Ah, I'll be ok


Try a little harder
Try your best to make it through the day
Just tell yourself Ah, I'll be ok


Ah, I'll be ok
Ah, I'll be ok


Phew! Nu så... när vi konstaterat att livet går vidare i alla fall och att jag (dock tar jag det som en komplimang förstås att folk antar det) inte har något faktiskt inflytande på bloggvärlden utan endast kan nyttja min blogg till dess syfte; mina egna tankar och åsikter, precis som alla andra fastän jag är i maskopi med de där jävlarna i McFly, så avslutar vi det här kapitlet för tillfället.

~*~

Jag går och väntar på det där som jag vet kommer. Världen liksom lägger sig tillrätta, allting på var plats så att allt ska kunna kastas huller om buller av dig. Jag kan inte hjälpa det utan sneglar mot himlen ibland för att inte missa när månen knuffar undan solen och himlen brister så att stjärnorna spiller ner över dagen. Himlens hörn är varma och drömmars instängda längtan sveper över det som varit dag; och nu är allting verklighet.

Linjer och gränser suddas långsamt ut, skarpa vassa kanter finns inte mer och det är den bästa känslan någonsin. Snart tar det slut. Snart ska vi aldrig mer backa... nu är det bara framåt. Det är så mycket mer skrämmande än vad vi erkänner, osäkert och ansträngande. Men just nu gör det ingenting för det är nytt och fritt.

Livet slår en kullerbytta framåt redan den 3 juni förstås.  

~*~

82 dagar kvar.

Kommentarer
Postat av: Oda

Svar: Haha^^ Mail tha Gangsta. Jag förstår verkligen inte hur jag ska ta mig igenom alla IB exams. Vilka ämnen har du egentligen? :) Jag tog Arts så det är ju en exam mindre :P

Postat av: Oda

Svar: Eller hur!! Soppa, pannkakor och gröt är inte lunch. Samma som när det står att vi får söderhavsfisk. Det är samma gamla panerade fisk som vanligt. Och vart fan ligger söderhavet då?^^ :P Dom hade mannagrynspuddingsrester idag. Smakade som ägg med smör och socker :S

2008-05-15 @ 15:17:44
URL: http://lifeisfordummies.blogg.se
Postat av: Isabell

"fastän jag är i maskopi med de där jävlarna i McFly"
Haha! I love it, and I love you babes.

...snart är det över. Fuck, it's lovely!

2008-05-17 @ 00:25:40
Postat av: matilda

"Hey, I recognize myself" (:

2008-05-17 @ 17:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback