Happiness is two kinds of ice cream, knowing a secret, climbing a tree.

image87 Jag orkar inte, tänker inte, vill inte. You're shallow as a shower. Det faller från himlen som tung snö och våta droppar av skuld och ursäkter. Jag faller hårdare än vad jag vill låtsas om varje gång jag blir fälld till marken. Jag minns händer som aldrig släppte taget och jag ser nu vad som består.

Hur kan någonting som var lätt plötsligt bli svårt? Jag talar inte språket som jag en gång trodde jag skulle klara mig utan. Hårda ord som jag aldrig trodde jag skulle behöva ta till vilar på min tunga... försvar till varför jag andas... varför jag ler. You're making something out of nothing. Lyckans fjärilar får inte längre bo i min mage och glittret i dina ögon när du ser på mig och vet precis vad jag tänker stjäls och göms lätt i mörka vrår av kval och tvivel. And jealousy is the cousin, the cousin of greed.


Balansgången blir svår att gå när det stormar och blåser hårt i höstmörkret. Ett steg åt fel håll och jag faller igen. And you're on the gossip team. Ljusen efter vägen blåses lätt ut och den rätta vägen ligger gömd bakom förvirran och strävan att bevisa att allt gått fel, för någon annan slutsats finns inte att dra. Allt gick fruktansvärt fel.

We all have teeth that can bite underneath
To where the reality grows
Yeah, that's where mine go


You're a dead fit


När alla tårar fallit och jag är dömd till döden och granskad från topp till tå... när varje tanke även är din, står jag tömd på mig men fylld av dig. När mitt stjärnfall brunnit och min önskan viskats i hemlighet till ingen alls...

Jag har gjort det så många gånger förr men varje gång känns det mer än förra gången. Jag skakar och skrattar tills jag inte längre kan andas och jag vet att fastän jag saknat dig och du är tillbaka lämnade du mig aldrig. Jag vet att du alltid fanns där och världen är lite större än jag trodde och du håller min hand lite hårdare desto längre du tittar, desto mer du ser. Du visar världen i ett mjukt skimmrande ljus och fastän din verklighet inte är min än lånar jag den gärna om än bara för i natt... bara för det nu som du viskar kan bli vårt i morgon om bara vi vågar.

~*~

64 dagar kvar.

Kommentarer
Postat av: Casha Granat

Du är helt otrolig, vet du det? Hur kan man skriva som du gör! Sjukt vackert! Poesi, only 10 times better!
"Hur kan någonting som var lätt plötsligt bli svårt?
Jag talar inte språket
som jag en gång trodde jag skulle klara mig utan.
Hårda ord
som jag aldrig trodde jag skulle behöva ta till
vilar på min tunga...
försvar till varför jag andas...
varför jag ler.
Lyckans fjärilar
får inte längre bo i min mage
och glittret i dina ögon när du ser på mig
och vet precis vad jag tänker
stjäls och göms lätt
i mörka vrår av kval och tvivel."
Det här är ju helt stört bra! Jag skulle lätt kunna skriva en Paper 1 i svenska på det här! Och då har jag inte ens kommit till det tematiska innehållet;)Kersti skulle vara stolt!
Älskar dig forever! Finns här för dig när du behöver mig mest men anar det minst!
xxx

2007-09-28 @ 10:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback