Lets spend tonight on top of the world

image84 Ingenting är bättre och ingenting är löst och jag vet att jag ljuger när jag säger att jag inte bryr mig. Jag blundar och låtsas att det inte gör någonting. Det värsta är att det känns som att båda världarna har flytit samman? tomma ord, stängda ögon och svikna hjärtan var jag än vänder mig. Tårar för vad som inte finns och för vad som inte kan finnas är förlorade för alltid.

I've done all I can
To stand on the steps with my heart in my hand
Now I'm starting to see
Maybe it's got nothing to do with me


Igår var alla dagar på samma gång. Jag känner igen det? jag har lärt mig nu. Finns ingen idé att påminna och peka ut. Känn igen mig eller se mig inte alls. Don't pretend you don't know me. That's the worst thing you could do. Se allt eller ingeting. Berätta nu eller aldrig... be mig att stanna nu eller förlora mig idag.

Oh you see that skin
It's the same she?s been standing in
Since the day she saw him walking away


Det finns så mycket mer och jag kan vara starkare. Jag kan stå rakare och jag jag älska mer. Det finns så många som kan hålla min hand. Det var en sanning som blev en lögn. Oskyldiga ord som aldrig sas blev smutsiga, hårda, hemliga och förödande i mörkret som du skapade, du valde. Aldrig ska jag vara så feg.

Plötsligt känns det så löjligt och futtigt. Egenskaper och talanger jag beundrat tidigare känns överskattade och överspelade och jag vet plötsligt inte vad det var som var som brukade vara så tilltalande. Jag vet varför jag vänt och sprungit? jag vet varför jag känt mig så sviken och förådd. Det är samma svarta, växande hål i magen. Samma röst i huvudet som talar om att det inte är bra nog. Din tystnad äts upp av det perfekta. Det som betyder någonting. Jag tvingar ingen att stanna och jag tvingar ingen att gå. Det finns en ultimat definition av det där perfekta lyckoruset och den där känslan som smittar av sig på alla som vill acceptera den. Ingenting annat spelar någon roll när hjärtat bankar med just det där. Med orden, skratten? tonerna, med fåniga danser och barnsliga skämt. Idiotiska klädval, Karibiska öar utan frisörer, stress och bandmedlemmar som inte kan hålla händerna i styr. Tack L för att du delade orden med mig.

Cajsa får pallra sig hem snart så att vi kan stå där och flina som galningar tillsammans med Pippadee och Dappy but my real name is CHEESE när det är dags att erövra världen. And baby we won't ever die.


~*~

131 dagar kvar.

Kommentarer
Postat av: Bobbis

Jag tycker också att jag kan göra det. Om jag inte har andra planer nu nån helg innan skolan börjar så ska jag försöka övertala min kära mor om att få fara ner över en helg eller så! ;)

2007-07-28 @ 22:47:10
Postat av: pelertil

kom heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem!

2007-08-08 @ 13:43:15
Postat av: Casha Granat

Aaaw, Pelertil! Trodde inte vi skulle höra från dig! Hallelujah! Booo, vilket mirakel! Och Shanane, du borde faktiskt komma hem snart!

2007-08-09 @ 14:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback