"Never will be good enough for her"

image64 Blev aningen sur igår kväll när jag segade runt på det officiella forumet. De flesta fjortis-kommentarerna om att Danny borde platta sitt hår igen osv. brukar jag kunna ignorera eller bara sucka åt men när en tjej som berättade att hon aldrig varit ett av Toms fans, men efter att ha sett dem live i förrgår nu är ett stort fan av honom och sedan tillade, "but I only like the anorectic Tom" trodde jag att jag skulle trilla av stolen. Hur sjutton kan man skriva någonting sådant? Och i samma andetag påstå att man är ett av hans fans? Jag fattar ingenting. Det spelar ingen roll att det råkar vara just Tom från McFly det handlar om nu, det hade kunnat vara vem som helst, jag tycker fortfarande inte att man kan påstå att man tycker om någon, fast bara nu när den personen råkar ha anorexi! Det är inte ens på något sätt fastslaget att Tom lider av någon slags ätstörning överhuvudtaget och offentlig person eller inte så borde hans s.k fans inte uppmuntra honom till att utveckla en!

Jag hade kunnat fått världens utbrott på tjejen, argumenterat sönder henne och ägt henne men med hög feber och irri hosta så orkade jag faktiskt inte det utan tog det lungt och svarade i trevlig ton att jag faktiskt inte håller med och att jag tycker att varje centimeter av Tom varit perfekt ända från början och att Toms vikt har lika lite med deras musik att göra som huruvida Dannys hår är lockigt eller rakt varpå jag fick svaret: "Aww, you're cute."

Cute?! Jag råkar anse att det inte alls var något fel på Tom innan han rasade i vikt och jag är fucking "cute"?!!

Jag blir så trött på sånt här. Man säger att media och kändisar påverkar unga människor negativt och att de skapar ideal som gör unga människor osäkra och sårbara och man skyller ofta ätstörningar på samma fenomen men uppenbarligen är vi ungdomar precis lika duktiga på att skapa ideal och pressa andra människor till att tvivla på sig själva och sitt utseende som kändisarna och skulle den här tjejen säga samma sak till en kompis med anorexi? Läskigt tycker jag. Läskligt och helt fel.

Jag hoppas fortfarande och innerligt att Tom själv valt att gå ner i vikt och, även om folk allt oftare påstår att han ser ut att kunna gå av snart, att han har kontroll över det. Att han skulle ha pressats av fans eller hans management eller bara musikindustrin i allmänhet är en skrämmande tanke tycker jag och "fans" som tjejen jag träffade på igår borde fundera på varför de faktiskt lyssnar på McFly.

Jag är btw fortfarande jättesjuk. Mamma tror att jag har influensan. Taskigt läge. Får sitta hemma i sängen och sippa Cola hela påsklovet liksom... roligt värre. Har i alla fall ingen feber idag, vilket är mycket skönt. Igår var det värre. Åt ingenting Tom varning heller och det visade sig inte göra saken bättre när jag sen skulle försöka ta mig ner för trappan. Ska inte ens dra den historien. Det är ingen lustig en.

Påskfirande hemma och sen ytterligare påskfirande med Glada Gänget, eller i alla fall bitar av Glada Gänget, på söndag. Emfaan firar påsk stenhårt bara så ni vet. Jag klandrar henne inte. Det handlar ju faktiskt om godisätande och godis kan man ju aldrig få för mycket av! Jag tycker alla borde fira påsk lika hårt som Em.

Min tidsuppfattning har varit lite off de senaste sjukliga dagarna och jag ska erkänna att jag var helt säker på att klockan var minst 4 på morgonen när Ärikaf ringde i går. Det var den inte. Den var 22.10. Man har ju koll. Det var samma sak hemma hos L i måndags, där vi sov natten till tisdag för övrigt. Jag trodde klockan var 2 på morgonen. Klockan var 20.30. Vad VILL jag?

070508 London - de har gjort det igen!

~*~

Josefin och Oda är smyg-McFly-fans de jävlarna! BUSTED!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du vet att man aldrig kan bli för arg va? :)

Postat av: Jos [in stallarholmen]

hur kan man vara SMYG FANS..!?

2007-04-05 @ 21:05:31
Postat av: Ida

Damn it, you caught us :P Haha^^ Jos, man kan visst vara smygfan. Precis som ni påstod att jag var ett smygfan av Gates (inte sant!). Konstig tidsuppfattning får huvudet att snurra :P

2007-04-06 @ 10:35:57
URL: http://lifeisfordummies.blogg.se
Postat av: Emfan

ja, du får fan se till att bli frisk till på söndag!!!

2007-04-06 @ 10:39:02
Postat av: You know who ;)

du måste FÖRST sätta in gigabyten och SEN omformatera filsystemet, för endast då kan du bli av med megabyten innan det är för sent, men det där kommer du fatta när du bli lite mer rutinerad, gumman. eller så finns det säkert någon hemma hos dej som kan sånt ;);) kolla bara in megahetchen.com så är det lungt ska du se!

2007-04-07 @ 19:07:49
Postat av: Anonym

*megahertzen

2007-04-08 @ 15:46:49
Postat av: Cashis

Jag saknar dig, Malin!!!

2007-04-08 @ 17:40:13
Postat av: dissedbutsowhat?!

hoppas ni hade kul i söndags då allihopa..

2007-04-12 @ 23:19:29
Postat av: Nathalie

Nää-ä, det där var det sämsta jag hört på länge. Jag är själv ett hängivet McFly fan och jag håller med dig till punkt och pricka vad gäller Toms viktnedgång & Dannys val av hårfrisyr. Det är verkligen synd att det finns människor av den här sorten som helt enkelt förstör. Man blir besviken. :(
Jättefin blogg föresten. :)
Häls. Nathalie

2007-07-18 @ 22:02:34
URL: http://lockigare.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback