I don't believe in Romeo's and heroes anymore

London Rain Saker kan verkligen aldrig vara som man vill att de ska vara. Efteråt ser man alltid tillbaka och undrar varför man ens försökte... Det känns som att hälften av det som gör att man kliver upp ur sängen varje morgon faktiskt bara är löjliga fantasier. Vissa saker är för bra för att vara sanna och vissa saker är inte sanna. Att jag aldrig lär mig. Jag slappnade av och titta vad som hände. Allt rasar... jag var inte nöjd, det är jag aldrig men jag klagade inte.

Jag vill klaga nu men kan inte göra det för då erkänner jag för mig själv hur fel allt blivit. Misstagen lägger sig på hög och kommer en dag kväva mig. Jag blundar istället och låtsas som ingenting. Jag låtsas att allt kommer ordna sig av sig själv och snart har jag gjort samma misstag ytterligare en gång. Jag försökte fortsätta, försökte hoppas... livet svek mig igen.

My life got cold
It happened many years ago
When summer slipped away

Jag har alltid trott att man skapar sitt eget öde. Jag har aldrig trott på att man kan sitta och vänta på sitt liv, på sin plats i världen. Jag trodde inte att det var förbestämt vad jag ska åstadkomma här i världen men kanske är det så i alla fall. Kanske ska man inte ta sig loss... kanske ska man inte skapa sig ett liv man trivs med... nej man ska nog acceptera det man fått och låta världens vindar visa vägen. Vad jag vill... vad jag tror mig behöva det är inte viktigt. Det är nog rent av idioti.


And long ago I lost my soul
To some forgotten dream

But, how was I supposed to know
It wasn't what it seemed

I don't believe in Romeo's and heroes anymore

Jag trodde jag hade en vilja men jag vet bättre nu. Att förvänta sig, hoppas och tro är det värsta man kan göra. Man ska stanna i sin tunnel.... inte se sig om... Hon gav upp. Hon slutade leva sitt liv och nöjde sig med att leva. Det är dags för mig att göra detsamma. Acceptera vad som händer och sluta tänka och fundera så mycket. Sluta undra... sluta vilja... sluta jaga. Jag är vad jag var och vad jag föddes till... framtiden finns inte förrän den är nuet och då är det försent.

We sink as we swim
The ice is wearing thin
We're running out of time


Mitt hela liv har jag varit mycket bra på att klammra mig fast men jag ska glömma det nu. Jag ska ge upp och släppa taget. Jag trodde jag kunde påverka utgången men allt man får är straff. Det var inte meningen. Var aldrig tänkt att bli så. Jag har blundat för det alldeles för länge. Mitt liv är inte något jag skapar, det är något jag uthärdar tills det är över... och inte ens när den dagen ska komma kan jag påverka. Vilket skämt.

When summer slipped away...

Tycker att James ska komma hem igen och tala om för mig att jag har fel... men det gör han inte. Han kommer inte hem. Inte än. Känns bra att han ordnar sitt i alla fall. Han har en hel del att förklara för Shelly innan saker kan bli som de var igen, det förstår jag också, men samtidigt känns det lönlöst. Hon kommer inte förstå i alla fall. Hon kommer bli sur. Skrika, gapa, gråta, sparka och slå. Hon kommer ställa ultimatum och hitta på nya regler... ibland förstår jag inte hur han orkar. Är det här kärlek så vill jag nog inte uppleva det.

And long ago I lost my soul
To some forgotten dream

I don't believe in Romeo's and heroes anymore

Jag vet att jag måste ta mig vidare... framåt, men jag kan inte. Det går verkligen inte. Jag önskar saker vore annorlunda. Jag är inte rädd längre, bara orolig. Jag oroar mig massor these days. Hata Holden btw. Man kan inte vrida tillbaka tiden... fan också. Inget av det som skulle vara finns längre... om det någonsin fanns. Finns jag? Jag tror jag fanns en gång... men nu vet jag inte längre.

My life got cold

When summer slipped away

And long ago I lost my soul
To some forgotten dream

I don't believe in Romeo's and heroes anymore

Kommentarer
Postat av: Josefin a.k.a tv sekt

depp på hög nivå

Postat av: Malin

Ja... och inte ens Johnny Depp... livet suger.

2006-09-29 @ 17:11:45
URL: http://piccadillytears.blogg.se
Postat av: Ida

Långt, filosofiskt, deppigt. Why am I not surprised? :P Det är nog inte bara jag som har en slight höst depression?

2006-09-29 @ 17:54:39
URL: http://lifeisfordummies.blogg.se
Postat av: Josefin a.k.a tv sekt

prova att hitta nån som inte är deppig... höst är en deppårstid. suck.

2006-09-29 @ 18:28:57
URL: http://thewayyoutoldme.blogg.se
Postat av: Casha

Nä men är det T.o.K-Thomas som varit framme? Malin, vi måste jobba tillsammans på det här med höstdepressioner. Jag tror vi kan hjälpa varandra...! Love You, Puss&Kram

2006-09-29 @ 21:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback